مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: توزیع بیمه نامه رایگان آتش سوزی برای 2 میلیون منزل مسكونی در كلان شهر تهران شروع شده است.

محمد رضا حاجی بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: تقریباً از ابتدای سال جاری منازل شهر تهران بیمه رایگان آتش‌سوزی شده‌اند، ولی به دلیل برخی از مشكلات، تازه شروع به ارسال بیمه نامه‌ها به در منازل كرده‌ایم.
وی ادامه داد: حدود 2 میلیون واحد مسكونی در تهران وجود دارد كه تمام آن‌ها به صورت رایگان بیمه شده‌اند.
به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، فرستادن و نفرستادن این بیمه‌نامه‌ها فرقی به حال مردم نمی‌كند چرا كه تمام خانه‌ها در حال حاضر بیمه هستند و در صورت بروز حادثه بیمه آن‌ها پرداخت می‌شود.

حاجی بیگی اضافه كرد: مدت اعتبار این بیمه‌نامه‌ها یك سال و قابل تمدید تا 5 سال است.
به گزارش فارس، با توجه به این كه روزانه حدود 100 حریق در تهران رخ می‌دهد شهرداری تهران قراردادی با شركت بیمه كارآفرین برای بیمه آتش‌سوزی واحدهای مسكونی تهران بست.
بر اساس این قرارداد، شركت بیمه كارآفرین متعهد به بیمه كردن حدود 2 میلیون واحد مسكونی تهران، بدون اخذ وجه از مالكان واحدها و شهرداری تهران شده است.
این شركت متعهد شده تا مبلغ 20 میلیون ریال خسارت وارد به ساختمان و تأسیسات و 30 میلیون ریال خسارت وارده به اثاثیه منزل ناشی از آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه را با معرفی و تأیید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران به خسارت دیدگان پرداخت كند.
این شركت می‌تواند حق بیمه‌ اجرای طرح را از محل جذب‌ حامی مالی در قبال انجام تبلیغات خدمات فنی، تجاری، آموزشی و فرهنگی آن‌ها دریافت كند.
همچنین این شركت موظف است بیمه‌نامه را پس از صدور به همراه بسته موضوعات تبلیغی شركت‌های حامی و با لحاظ توصیه‌ها و دستور‌العمل‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی از طریق پست و سایر روش‌های مورد توافق طرفین به منازل ارسال كند.
بر اساس این گزارش، شهرداری تهران نیز در این زمینه متعهد شده است كه اطلاعات املاك مسكونی موضوع تفاهمنامه را برای صدور بیمه‌نامه در اختیار شركت بیمه كارآفرین قرار دهد.
شهرداری از امكانات موجود در سطح مناطق شهرداری و سازمان‌های تابعه برای اطلاع‌رسانی و انجام تبلیغات محیطی و معرفی خدمات ویژه به شهروندان در راستای اجرای طرح و در حد مقدورات و بر اساس ضوابط شهرداری تهران پیش‌بینی می‌كند.

همچنین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران نسبت به تهیه توصیه‌ها و دستور‌العمل‌های ایمنی برای بهبود مستمر ایمنی در واحدهای مسكونی تهران و ارتقای سطح فرهنگ ایمنی جامعه اقدام می‌كند.
در صورت تحقق اهداف موضوعه و اجرای موفق طرح با توافق طرفین سایر كاربری‌های شهری در مراحل بعدی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news