آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اسرائیل با این حرکت گور خود را کنده، چون مردم دنیا تا الان از چهره واقعی اسرائیل اطلاع نداشتند.


به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد « نماز و نیایش در دین» اظهار كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با زبان گویا، قدرت فرهنگی کشور را به تمام دنیا نشان دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های سو ضد اسلامی وهابیت خاطرنشان کرد: مطالبی که خطباء وهابی در ایام حج علیه شیعه و نظام گفتند، نباید بدون پاسخ باشد.

نوری‌ همدانی گفت: چگونه است که ملک عبدالله پیاله خود را به پیاله بوش می‌زند بدعت نیست، اما تظاهرات مردم ایران و سراسر دنیا علیه اسرائیل و وهابیت بدعت شمرده می‌شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلمانی که در برابر مشکلات و گرفتاری مسلمانان دیگری بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست، آیا کشورهای مصر و عربستان نسبت به مردم غزه بی‌تفاوت نیستند؟

وی به فعالیت‌های صدا و سیما نسبت به مسئله غزه اشاره کرد و گفت: صدا و سیما حوادث غزه را بسیار خوب پوشش داده و باید مراکز دیگر نیز احساس مسوولیت شرعی کنند و کار را صحیح انجام دهند.

نوری همدانی افزود: باید وزارت ارشاد در مناسبت‌های مهم مانند ایام غدیر و عاشورا و جریان‌های سیاسی مانند مساله غزه و افغانستان و عراق نوشته‌هایی را چاپ و در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به مقاومت شجاعانه مردم غزه گفت: امروز غزه با وسایل جنگی با اسرائیل درگیر شده و این مقدمه بیرون راندن اسرائیل از منطقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این دیدار به عملکرد سومین جشنواره نماز و نیایش پرداخت و گفت: حدود 750 فیلم و عکس و فیلمنامه به این ستاد ارسال شده است.

وی افزود: سومین جشنواره نماز و نیایش برای اثرگذاری فرهنگی و هنری و توجه به مسئله نماز و نیایش در شهر قم برگزار شده و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

مشاور وزیر ارشاد افزود: این جشنواره با همکاری معاونت سینمایی وزارت ارشاد، شهرداری قم، سپاه علی‌بن ابی‌طالب ، آموزش و پرورش و سازمان ملی جوانان در حال برگزاری است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم به اختصاص نمایش یک فیلم به مردم غزه در طول 60 سال حمله اسرائیل به سرزمین فلسطین در این جشنواره اشاره کرد.

  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news