رئیس سازمان حج با اشاره به مشکل کاهش صدور روادید برای عمره‌گزاران ایرانی گفت: در روزهای اخیر شاهد کاهش 50 درصدی صدور روادید بودیم که اگر این روند ادامه داشته باشد احتمال لغو 50 درصد از پروازهای مرحله دوم عمره مفرده وجود دارد.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال برای نخستین بار عمره‌گزاران ایرانی از دهه اول ماه صفر عازم سرزمین وحی شدند و تاکنون در مرحله اول اعزام‌های عمره حدود 280 هزار زائر ایرانی به عمره اعزام شده‌اند. وی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان مرحله اول اعزام‌های عمره تا بیستم اسفند تعداد عمره‌گزاران ایرانی به مرز 320 هزار نفر برسد و در مرحله دوم اعزام‌های عمره که از بیست و یکم اسفند آغاز خواهد شد و تا بیست و هفتم خرداد سال آینده ادامه خواهد داشت، اعزام 750 هزار زائر حتمی شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با این حال به کاهش 50 درصدی صدور روادید عمره در روزهای اخیر اشاره و اظهار کرد: از ده روز گذشته شاهد کاهش صدور روادید عمره در کنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد هستیم که این روند با شیب تندی در جریان است و احتمال لغو 50 درصد از پروازهای مرحله دوم عمره مفرده را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تلاش‌ها و مذاکرات خوبی از سوی دستگاه دیپلماسی کشور با وزارت خارجه عربستان صورت گرفته و مذاکراتی را نیز با وزارت حج عربستان، شخص وزیر و معاونان وی حتی به صورت تلفنی داشته‌ایم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: jamejamonline.ir