معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بااشاره به نواخته شدن زنگ نیکوکاری در 107 هزار پایگاه مدارس اعلام کرد: جشن نیکوکاری از امروز به مدت سه روز در سراسر کشور آغاز شده است.

سعید ستاری در ارتباط با جشن نیکوکاری، گفت: از امروز( پنجشنبه) در سراسر کشور 15 هزار پایگاه در سطح معابر، میادین، مراکز مختلفی که با بسیج، کمیته امداد، هلال‌احمر و مراکز خیریه مرتبط هستند، به همراه 23 هزار پایگاه مسجد که مجری طرح نیکوکاری مساجد هستند، مستقر شده اند.

وی ادامه داد: روز جمعه نیز در مسیرهای راهپیمایی خانوادگی با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و پهلوانی به انضمام استقرار همکاران امداد در مصلی های برگزاری نماز جمعه، این کار مشترک به انجام می‌رسد.

ستاری ضمن بیان اینکه در سال گذشته حدود 80 میلیارد تومان،در طی این جشنواره جمع آوری و به نیازمندان و مددجویان سراسر کشور توزیع شد، گفت: 30 درصد این مبلغ به صورت نقدی و مابقی آن غیر نقدی و درقالب کالا، سبد کالا، پوشاک و سایر اقلام بود.

وی ادامه داد: امسال نیز پیش‌بینی می شود حدود 100 میلیارد تومان جمع‌آوری شود که این پیش بینی‌ها در حوزه مدارس حدود 30 میلیارد تومان است که سال گذشته 22 میلیارد تومان بود. در کنار آن نیز سال گذشته حدود 70 میلیارد تومان سهم مساجد، امداد، بسیج و مراکز نیکوکاری بود که امسال رقم بیشتری را پیش‌بینی می کنیم.

ستاری در خصوص نحوه هزینه کرد مبالغ جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری گفت: مبالغی که در مدارس جمع‌اوری می‌شود توسط انجمن اولیا و مربیان مدارس میان نیازمندان که شامل دانش‌آموزان و خانواده های نیازمند و... هستند توزیع خواهد شد.

وی در ارتباط با مبالغ جمع‌آوری شده در مساجد نیز گفت: در مساجد توسط هیات امنای مسجد و با نظارت امام جماعت و نماینده امداد، این مبالغ میان نیازمندان و فقرایی که در اطراف مساجد و... ساکن هستند توزیع خواهد شد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نحوه هزینه کرد مبالغ جمع شده توسط مراکز امداد را نیز بر اساس شناخت از مددجویان و اولویت بندی‌های آنان اعلام کرد و گفت: مبالغ جمع‌آوری شده همگی صرف امور نیازمندان و مددجویان کمیته امداد و سایر نهادهایی که در این طرح مشارکت دارند خواهد شد.

ستاری در خصوص نحوه توزیع هدایای غیرنقدی نیز گفت: برخی از اقلام مانند پوشاک و مواد خوراکی که قابلیت استفاده در سرتاسر کشور را دارند به همان شکل به مددجویان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: اما برخی کالاها که امکان استفاده در شهرهایی مانند تهران را ندارند، به مراکز و شهرستان‌هایی که بسیار نیازمند آن کالا بودهارسال خواهد شد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: برخی از همکاران امداد از شهرستان‌ها در تهران مستقر بوده تا در پایان جشن بتوانند هرچه سریع‌تر اقلام و کالاهای انتقالی به شهرستان‌ها را به مقصد منتقل کرده تا قبل از پایان سال شاهد توزیع این اقلام در میان نیازمندان باشیم.

وی در پایان از همه اصحاب رسانه، صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و سایر نهادهایی که در برگزاری این جشنواره نقش داشتند، تشکر کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir