ترافیک روان در اکثر محورهای مواصلاتی کشور
سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور از بارش باران در محورهای هفت استان خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در باره اخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور اظهارکرد: در حال حاضر در هیچ یک از محورهای کشور ترافیک سنگینی گزارش نشده و در محورهای خروجی تهران نیز گرچه حجم تردد خودروها بالاست اما گره ترافیکی وجود ندارد.

وی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: برابر آخرین اخبر واصله هم اکنون در محورهای دو استان اصفهان و مرکزی و نیز محورهای مشهد نیشابور و مشهد تربت حیدریه در استان خراسان رضوی، محور بویین زهرا - قزوین در استان قزوین، محور جنگل گلستان در استان گلستان، محور چابکسر در استان گیلان و اردکان نایین در استان یزد بارش باران گزارش شده است و لازم است رانندگان برای رانندگی در این محورها ضمن روشن کردن چراغ‌های خودرو، سرعت مطمئن و فاصله طولی مناسب را نیز رعایت کنند.

رحمانی در خصوص بیشترین علل بروز تصادفات رانندگی نیز گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز عمده‌ترین علل حوادث رانندگی بوده است، همچنین لازم است رانندگان قبل از رانندگی خواب کافی نیز داشته باشند.

سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین با تاکید بر این‌که «رانندگان باید مدارک خودرو، بیمه نامه معتبر، معاینه فنی و گواهینامه را به همراه داشته باشند»، گفت: در صورت عدم به همراه داشتن این موارد، وسیله نقلیه رانندگان توقیف خواهد شد.

وی با اعلام شماره تلفن‌های 88255555 و 120، از رانندگان و مسافران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی و نیز امدادرسانی به مصدومان حوادث احتمالی با این شماره‌ها تماس بگیرند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir