توضیحات سردار ابراهیم کریمی, جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست متقاضیان جریمه ریالی سربازی

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن اعلام آخرین تعداد ثبت نام کنندگان برای پرداخت جریمه ریالی سربازی، به برخی از سوالات مخاطبان ایسنا پاسخ داد.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان جریمه ریالی سربازی تا آخرین روز کاری اسفند ماه ادامه داشت، اظهارکرد: برابر آخرین آمارها تا کنون قریب به 280 هزار نفر در سراسر کشور برای پرداخت جریمه ریالی به جای سربازی ثبت نام کرده اند که البته آمار قطعی این افراد پس از جمع بندی‌های نهایی اعلام خواهد شد و این تعداد بر اساس جمع بندی‌های اولیه است، بنابراین ممکن است این آمار تغییر کند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه پس از تعظیلات نوروزی رسیدگی به درخواست این افراد مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت، اظهارکرد: اینطور نیست که هرکسی که در اجرای این طرح ثبت نام کند امکان معافیت از سربازی با پرداخت جریمه برایش فراهم شود، مدارک افراد راستی آزمایی شده و پس از آن افرادی که دارای شرایط مندرج در قانون و آیین نامه باشند می‌توانند با پرداخت مبلغ جریمه از سربازی معاف شوند.

کریمی در پاسخ به این سوال مخاطبان ایسنا که آیا امکان تمدید ثبت نام وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام یک بار تمدید شد و بطور میانگین از پانزدهم بهمن ماه تا پایان اسفند روزانه حدود 10 هزار نفر به دفاتر پلیس+10 سراسر کشور مراجعه کردند. اما اگر بنا باشد مجددا تصمیمی درخصوص تمدید مهلت ثبت نام گرفته شود بعد از بررسی‌های لازم و نیز رسیدگی به درخواست ثبت نام کنندگان انجام خواهد شد و در حال حاضر نیز تصمیمی برای تمدید وجود ندارد.

به گفته وی، تعداد ثبت نام کنندگان بر اساس همان پیش بینی‌هایی است که از قبل از اجرای طرح انجام شده است و از قبل نیز پیش بینی ثبت نام همین تعداد شده بود.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوال دیگر مخاطبان ایسنا در خصوص اینکه آیا ممکن است پس از ثبت نام و نداشتن شرایط لازم برای پرداخت جریمه، این دسته از افراد در اولویت برخورد قرار گیرند یا خیر، گفت: ببینید ما اطلاعات تمام مشمولان سربازی اعم از غایب و غیر غایب را داریم. بنابراین برای چندمین باز تاکید می‌کنم که شهروندان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند و ثبت نام آنان تنها به معنای این است که آنان اعلام می‌کنند که متقاضی پرداخت جریمه هستند.

وی ادامه داد: مدارک نیز برای این از افراد گرفته می‌شود که رقم جریمه‌شان مشخص شود، همانطور که می‌دانید افراد متاهل، دارای فرزند و نیز افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف و سال‌های غیبت رقم جریمه‌شان متفاوت است.

برای متقاضیان پیامک ارسال می‌شود

کریمی درباره اینکه چه زمانی از متقاضیان برای پرداخت جریمه دعوت خواهد شد؛ اظهارکرد: پس از پایان مراحل راستی‌آزمایی از طریق پیامک مراحل مختلف طرح و نتیجه بررسی‌ها را به متقاضیان اطلاع خواهیم داد. بنابراین تاکید می‌کنم که لازم است متقاضیان از مراجعه حضوری با سازمان یا دیگر رده‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور خودداری کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: اطلاع رسانی‌های بعدی در این خصوص پس از اتمام تعطیلات نوروزی نیز انجام خواهد شد و متقاضیان بدانند که سازمان وظیفه عمومی در تلاش است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درخواست‌ها رسیدگی کند.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir