اخذ مجوز برای همه سایت ها اجباری است
علی جنتی درباره اینکه وضعیت رسیدگی به بی‌ اخلاقی‌های برخی سایت‌های خبری به کجا رسیده است؟ گفت: آنچه فعلاً دنبال می‌کنیم این است که سایت‌های بدون مجوز، مجوز بگیرند، چون سایت‌های خبری زیادی داریم که بدون مجوز کار می‌کنند.

وزیر ارشاد با همراهی همسرش در یک مراسم ویژه به مناسبت روز زن در وزارت ارشاد سخنرانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سخنرانی که دیروز در سالن سینمایی وزارت ارشاد با حضور کارکنان زن وزارتخانه متبوع خود ایراد شد، پس از بیان مطالبی درباره مقام حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: این افتخاری است که ما از این بانو پیروی کنیم، چون همان‌ طور که در سخنرانی‌های دکتر شریعتی و در کتاب «فاطمه، فاطمه است» آمده ارزش فاطمه به خود اوست.

وی ادامه داد: ما خوشحالیم که در جمهوری اسلامی پیرو پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) هستیم، نگاهی که امام بزرگوار ما به خانم‌ها داشت، باعث شد زنان در تظاهرات شرکت کنند و به این ترتیب در انقلاب اسلامی بانوان سهم عظیمی داشتند. وزیر ارشاد همچنین مطرح کرد: در مطبوعات هم بخش زیادی از دبیران و سردبیران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، این در حالی است که در این 19 ماهی که در این وزارتخانه حضور داشتم، ندیدم نشریاتی که توسط خانم‌ها اداره می‌شوند تذکر بگیرند و در واقع تخلف بارزی از قانون نداشتند.

او با اشاره به حضور زنان در همه شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و اداری ادامه داد: این تصور غلطی است که برخی بر این باورند که اگر زنان حجاب و عفاف را رعایت کنند، نمی‌توانند در صحنه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. الان بعد از حدود 30 سال ثابت شده که این‌ طور نیست و حضور زنان ایرانی در سینما و تلویزیون می‌ تواند الگوی مناسبی برای سایر ملت‌های مسلمان باشد. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم به پرسش‌ها درباره لزوم اعمال قانون بر بی‌ اخلاقی‌های برخی سایت‌های خبری پاسخ داد.

علی جنتی درباره اینکه وضعیت رسیدگی به بی‌ اخلاقی‌های برخی سایت‌های خبری به کجا رسیده است؟ گفت: آنچه فعلاً دنبال می‌کنیم این است که سایت‌های بدون مجوز، مجوز بگیرند، چون سایت‌های خبری زیادی داریم که بدون مجوز کار می‌کنند. این‌ها در مرحله اول باید مجوز بگیرند، همانند ناشرانی که می‌ خواهند نشریه‌ ای را انتشار دهند و با اخذ مجوز این کار را انجام می‌دهند.

جنتی افزود: به دیگر سایت‌ها هم اخطار کرده‌ایم که برای گرفتن مجوز اقدام کنند و اگر پیگیری نکنند باید از کارشان جلوگیری شود. چون همان‌ طور که یک روزنامه یا نشریه بدون مجوز نمی‌تواند منتشر شود، سایت‌هایی را که به این شکل فعالیت کنند به وزارت ارتباطات اطلاع می‌دهیم تا از کارشان جلوگیری شود. وی گفت: این گونه سایت‌ها پس از گرفتن مجوز همانند دیگر مطبوعات خواهند بود و مرتب رصد می‌شوند و در صورت هر گونه تخلف درباره آنها تصمیم گرفته می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir