اعزام حجاج از شهریور ماه آغاز می شود!!!!
رییس سازمان حج و زیارت از اعزام ۴۵۳ کاروان در قالب ۱۹۹ کاروان مدینه بعد و ۲۵۲ کاروان مدینه قبل به حج تمتع امسال خبر داد و اظهار داشت: نخستین پرواز زائران ۸ ذی‌ القعده برای بار اول شهریور و آخرین پرواز نیز ۴ محرم الحرام انجام می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سعید اوحدی در همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع سال 94 با اشاره به ثبت 17 ربیع‌ الاول به عنوان روز فراخوان زائر حج تمتع در تقویم، به تشریح برنامه‌های مدون سازمان متبوعش در این زمینه پرداخت.
وی نظم‌ دادن به برنامه‌ ریزی حج امسال را ضروری خواند و با بیان این‌ که با توجه به مشخص‌ شدن تعداد و سهمیه زائران، تاریخ شروع حج و تعداد کاروان‌ها، هیج دلیلی برای تأخیر در برنامه‌ ریزی‌ها وجود ندارد، گفت: کار معاینات پزشکی زائران از پایان اردیبهشت‌ آغاز و با دقت انجام می‌شود.
مهندس اوحدی در ادامه با اشاره به حادثه فرودگاه جده و جفایی که در این زمینه به زائران کشورمان شد از بروز برخی شایعات مبنی بر درآمد هنگفت سازمان حج و زیارت از اعزام زائران به سرزمین وحی ابراز تأسف کرد و از توزیع عادلانه خدمات و مدیریت قیمت تمام شده خدمات به زائران خبر داد.
وی با بیان این‌ که در سال نخست با تأکیدات نماینده بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت قیمت تمام شده در سازمان حج و زیارت دو میلیون تومان به زائران باز گردانده شد، کف قیمت حج تمتع سال گذشته را 7 میلیون و 300 هزار تومان و سقف آن را 10 میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرد که به صورت اقساط از زائران دریافت شد.
رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: بالاترین قیمت عمره امسال که شامل خدمات درجه یک و استقرار در بهترین امکانات اقامتی می‌شد، دو میلیون و 800 هزار تومان بود در حالی که یک سفر 10 روزه کیش حدود 3 تا 4 میلیون تومان با خدمات ضعیف هزینه می‌خواهد.
مهندس اوحدی با بیان این که 90 درصد برنامه‌ریزی‌های حج انجام شده است و 5 ماه پیش از موسم حج دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود، به تشریح مجموعه اقدامات سازمان حج و زیارت در حوزه ارائه خدمات، اسکان، حمل و نقل، بهداشت و تغذیه زائران پرداخت.
وی از کاهش 5 درصدی هزینه حج سال 94 خبر داد و گفت: امسال شرکت‌های هواپیمایی 120 تا 150 هزار تومان قیمت بلیت را افزایش داده‌اند، قیمت ارز از 2600 تومان در سال 93 به 2850 تومان در سال 94 افزایش یافته است اما قیمت‌های حج سال 94 نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.
رییس سازمان حج و زیارت از اعزام 453 کاروان در قالب 199 کاروان مدینه بعد و 252 کاروان مدینه قبل به حج تمتع امسال خبر داد و اظهار داشت: نخستین پرواز زائران حج تمتع 8 ذی‌القعده و آخرین پرواز نیز 4 محرم‌ الحرام انجام می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به نام دولت ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب، تجلی این شعار را در سازمان حج و زیارت در راستای ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به زائران عنوان کرد.
مهندس اوحدی انسجام سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را بسیار مطلوب خواند و با تأکید بر استفاده از فضای معنوی حج و اطلاع‌ رسانی و آموزش زائران برای رسیدن به این هدف متعالی گفت: سیاست سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حفظ عزت زائر و بهره‌مندی از فضای معنوی حج است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com