پیاده‌روی وزیر بهداشت و قالیباف در هفته سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امیدواریم دولت به تدریج بتواند امکانات بهداشتی را برای آحاد مردم فراهم کند، گفت: همه طرح‌های ملی و سراسری دستگاه‌های مختلف باید دارای پیوست سلامت با ضمانت اجرایی داشته باشند.

دکتر سید حسن هاشمی همزمان با هفته سلامت در مراسم پیاده‌روی خانوادگی که با حضور وزیر ورزش و جوانان و شهردار تهران در بوستان جوانمردان تهران برگزار شد، گفت: طرح‌های دستگاههای مختلف نه تنها نباید از نظر روحی، روانی و جسمی به سلامتی مردم آسیب برساند بلکه در عین حال طرح‌های سراسری و ملی باید دارای پیوست سلامت باشند.

مردم باید از سلامت خود مراقبت کنند

هاشمی با اشاره به نقش مهم مردم در این زمینه، اظهار کرد:خود مردم باید به فکر سلامتی خود باشند. درمان آخرین مرحله حوزه سلامت است و مردم باید از سلامت خود مراقبت کنند تا دچار عارضه نشوند.

وی در خصوص برنامه پیاده روی امروز نیز گفت:این برنامه را با همکاری وزارت ورزش و جوانان و شهرداری تهران برگزار کردیم و امیدواریم که مردم برای کاهش وزن و پیشگیری از افزایش وزن، فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی را انجام دهند.

هاشمی در ارزیابی هفته سلامت نیز گفت: هفته سلامت از جهت اطلاع رسانی نسبتا خوب بود اما می توانست بهتر باشد ولی مهم مردم هستند چرا که اگر به بحث سلامت، بهداشت و پیشگیری توجه کنند بسیار موثر است.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir