سولاریوم، خالکوبی، تتو و برداشتن زیر ابرو در آرایشگاه‌های مردانه ممنوع است و در صورت مشاهده این اقدامات، واحدهای متخلف توسط اتحادیه پلمب می‌شوند.

چند وقتی می‌شود که مردان هم ابروهای خود را برمی‌دارند یا حداقل سعی می‌کنند با اصلاح، مدلی به آنها دهند. حتی آرایشگرها سعی می‌کنند برای دامادها سنگ تمام بگذارند و علاوه بر ابرو، دستی به سر و روی آنها بکشند و بزک دوزکی هم انجام دهند.

البته حالا مصطفی گواهی، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه، از ممنوعیت برداشتن زیر ابرو می‌گوید. به گفته او، سولاریوم، برداشتن زیر ابرو، خالکوبی و تتو ممنوع است و در صورت مشاهده این اقدامات واحدهای متخلف توسط اتحادیه پلمب خواهد شد.

به هرحال، برداشتن ابروی مردان چندی است که ذهن مسئولان و روحانیون را درگیر خود کرده است؛ به طوری که سال گذشته، آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این پرسش که آیا پولی که آرایشگرها از طریق برداشتن ابروی مردها کسب می‌کنند، حلال است؟ گفت: جایز نیست مردان خود را شبیه زنان کنند و درآمد حاصله از این کار نیز خالی از اشکال نیست.

همچنین آیت‌الله هادوی تهرانی هم پیشتر در این باره پاسخ داد: «تشبّه مردان به زنان جایز نیست. پس اگر برداشتن ابرو در مردان، در نظر مردم، باعث تشبه مرد به زن محسوب شود، شرعاً ممنوع است و اگر چنین نباشد، منعی ندارد.»

به هرحال، همین ابرو برداشتن پسرها، این روزها تبدیل به جوک و لطیفه‌های زیادی شده است؛ جوک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیامک‌ها دست به دست می‌شود. جوک‌هایی مثل «اینجوری که داریم پیش میریم چند وقت دیگه باید به دخترا بگیم: مگه پسری که ابروهاتو برداشتی؟» یا اینکه «ﺩﻳﮕﻪ ﻛﺎﺭ اﺯ ﻫﺪاﻳﺖ ﺑﻌﻀﻲ ﭘﺴﺮا ﮔﺬﺷﺘﻪ … اﻳﻨﺎﺭﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻛﺮد! ﺑﺮاﺩﺭ من، ﻣﺪاﺩ اﺑﺮﻭﻱ ﺭﻭﻏﻨﻲ ﻧﺨﺮﻳﺪ، ﺭﻳﺰﺵ اﺑﺮﻭ ﻣﻴﺎﺭﻩ!» زیاد دیده می‌شود.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:صدای اقتصاد