آرایشگاه‌ ها صلاحیت انجام بوتاکس را دارند؟
معاون آموزشی بیمارستان تخصصی پوست رازی تاکید کرد: انجام بوتاکس و تزریق ژل در آرایشگاه ها ممنوع است و افراد شاغل در این مکان ها صلاحیت انجام این اعمال را ندارند.

دکتر امیرهوشنگ احسانی : با وجود ممنوعیت انجام بوتاکس در آرایشگاه ها ، متاسفانه در این زمینه نظارت چندانی وجود ندارد؛ این در حالی است که باید بطور جدی با متخلفان در این زمینه برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: البته برای پیشگیری از آسیب رسانی به سلامت مردم، مهم تر از برخوردهای نظارتی، مراجعه نکردن مردم به آرایشگاه ها جهت انجام این اعمال هم مهم است .مردم نباید برای انجام کارهای پوستی و زیبایی به آرایشگاه ها مراجعه کنند چون در این صورت، بستر را برای انجام تخلف و عوارض پوستی آماده می کنند.

این متخصص پوست ادامه داد: از سوی دیگر تبلیغات مسموم، قیمت های پایین و استفاده از مواد چینی ارزان در آرایشگاه ها هم موجب جذب مشتریان می شود.

معاون آموزشی بیمارستان تخصصی پوست رازی گفت: تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها می تواند سلامتی مشتریان را به خطر بیاندازد و حتی برخی را به شوک ببرد.

احسانی با اشاره به اینکه افتادگی پلک ها از عوارض بوتاکس بدون نظر پزشک در آرایشگاه ها است ، اظهارداشت: گاهی مشتری دچار عوارض جبران ناپذیری می شود که با هیچ پزشک و دارویی نمی تواند از آن عوارض نجات یابد.

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : irna.ir