آیت الله سبحانی با بیان این که برخی از مسؤولان نظام خانم سالاری را بر شایسته‌سالاری ترجیح می‌دهند، گفت: مسؤولان نظام برای بانوان جامعه مشاغلی ایجاد کنند که مطابق طبیعت و روحیه آن‌ها ایجاد باشد، و مشاغلی که خلاف روحیه آن‌ها است نباید حضور داشته باشند.

آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید، امروز در پایان درس خارج اصول خود به آیه 49 سوره مبارکه حج اشاره کرد و گفت: مسؤولان نظام اسلامی باید ارتباط مردم و جامعه با خداوند را تقویت کنند؛ چراکه تحقق این مهم سبب کاهش میزان گناهان در جامعه می‌شود.

آیت الله سبحانی با اشاره به آیه «ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر» بیان کرد: مردم هر چند نماز را با حال معنوی مناسب بخوانند این امر سبب کاهش گناهان در فرد و جامعه می‌شود و آن‌ها با افردای که نماز نمی‌خوانند تفاوت‌های چشمگیری دارند.

وی در ادامه سخنانش به اهمیت اشتغال‌زایی جوانان از سوی مسؤولان نظام پرداخت و گفت: مسؤولان نظام باید با بیکاری در جامعه مبارزه کنند و برای جوانان فرصت های شغلی مناسب ایجاد کنند.

این مرجع تقلید ابراز کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان نظام خانم سالاری را بر شایسته‌سالاری ترجیح می‌دهند و برای آن‌ها اشتغال ایجاد می‌کنند و این امر سبب می‌شود بسیاری از مردان جامعه که وظیفه تامین مالی خانواده بر دوش آنها است از کار بیکار شوند.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: اگر آمار جوانان و مردان بیکار در جامعه زیاد شده، به این سبب است که بانوان بیشتر مشاغل را گرفته‌اند و خانه‌ها خالی مانده و فرزندان در پرورشگاه و شیرخوارگاه‌ها تربیت می‌شوند، در حالی این امر خلاف حکومت و مبنای اسلامی می‌باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: مسؤولان نظام برای بانوان جامعه مشاغلی ایجاد کنند که مطابق طبیعت و روحیه آن‌ها باشد و مشاغلی که خلاف روحیه آن‌ها است نباید حضور داشته باشند.

وی به اهمیت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی مسؤولان نظام اشاره کرد و گفت: امر به معروف سبب احیای و اصلاح امور جامعه می‌شود و امر به معروف و نهی از منکر اختصاصی فرد یا گروه خاصی ندارد.

آیت الله سبحانی در ادامه سخنانش به اهمیت اعتکاف در این ایام اشاره کرد و افزود: روحانیان در ایام اعتکاف در به مطالعه و بحث شان ادامه دهند و این امر از عبادات مهم محسوب می‌شود.



گردآوری:گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:rasanews.ir