این معلم، راننده نیز هست!!
معلمی با ۱۸ دانش آموز که شاگردانش را از روستاهای اطراف با وسیله شخصی در روستای «بیاتان سوخته» گردهم می آورد تا آنان از تحصیل باز نمانند.

هنگامی که استخدام آموزش و پرورش شد روستای محل زندگیش معلم نداشت او با تمام علاقه قبول کرد که معلم روستای خودشان «سرکمری»باشد. در حالی که می توانست به مدارس شهرهای بزرگتر هم برود و درس دهد اما زندگی آرام روستایی را به زندگی پر از دغدغه و شلوغ شهر ترجیح داد و ۶ سال در روستای محل زندگیش تدریس کرد اما به دلیل کمبود دانش آموز در روستا، مدرسه تعطیل شد.

این معلم فداکار دلسرد نشد تصمیم گرفت از روستاهای اطراف دانش آموزان را در یک کلاس گردهم آورد.او در معرفی خود گفت: مراد الهیاری متولد سال ۱۳۵۸ هستم. ۱۴ سال است که در روستاهای مختلف مشغول تدریسم.

الهیاری در حال حاضر به دانش آموزان چند پایه در مدرسه ای در روستای «بیاتان سوخته» از توابع شازند در استان مرکزی درس می دهد.

او گفت: دانش آموزان را از ۴ روستای سرکمری، قمارخان، گونشان و بیاتان سوخته جمع می کنم و به مدرسه ای که در روستای بیاتان سوخته وجود دارد می برم و درس می دهم.

این معلم فداکار تصریح کرد: با ماشین شخصی خود دانش آموزان را از روستاهای مختلف به مدرسه روستای بیاتان سوخته می برم تا مبادا کسی به دلیل نبود مدرسه از درس خواندن باز ماند و هیچ حق الزحمه ای هم برای ایاب و ذهاب دانش آموزان از آموزش وپرورش دریافت نمی کنم.

الهیاری بیان کرد: خانواده های دانش آموزان دوست دارند مدرسه ای در روستای خودشان احداث شود اما به دلیل اینکه تعداد دانش آموزان در هر روستا خیلی کم است مدرسه ای هم احداث نمی شود لذا دانش آموزان مجبورند به روستای بیاتان سوخته بیایند.

وی تصریح کرد: کلاسی که در آن تدریس می کنم چند پایه است و دانش آموزانی از پایه اول تا ششم وجود دارند و پیش دبستانی هم در کلاس داریم.

الهیاری با اشاره به مشکلات مدرسه اظهار کرد: مدرسه ها در مناطق روستایی امکانات زیادی ندارند. بطوریکه مدرسه ما آزمایشگاه و کتابخانه و وسایل ورزشی ندارد و دانش آموزان مسایل مربوط به آزمایشگاه را عملی فرا نمی گیرند.

وی ادامه داد: من در مدرسه آموزگار، معاون و خدمت گذار هستم و تنها خودم با ۱۸ دانش آموز در مدرسه هستیم و آن را اداره می کنیم و مدیر مدرسه که در مجتمع آموزشگاهی هستند و مدیریت چند مدرسه را بر عهده دارند تنها از مدارس بازدید می کنند.

به گفته این معلم، بسیاری از دانش آموزان وضعیت مالی خوبی ندارند آموزش و پرورش باید سبد تغذیه برای آنان ارسال کند. در سال های قبل سیب به دانش آموزان می دادند اما چند سالی است از سبد تغذیه هم خبری نیست باید به وضعیت تغذیه دانش آموزان رسیدگی شود.

وی از مسئولان درخواست می کند تا حقوق معلمان هم همانند کارمندان سایر دستگاه ها شود چرا که حقوق فرهنگیان با شرایط اقتصادی امروز راضی کننده نیست.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com