نرخ جريمه جديد متخلفين طرح ترافيک و جزئيات آن
معاون ترافيک شهردار تهران با تشريح جزئيات طرح اخذ عوارض از خودروهايي که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافيک شوند، مبلغ آن را 195هزار ريال ذکر کرد

وی افزود: در صورت عدم پرداخت تا 24 و 48 ساعت، مبلغ آن به ترتيب 2 و 4 برابر مي‌شود.

سيدجعفر تشکري هاشمي در مورد چرايي اخذ عوارض شهرداري از خودروهايي که بدون مجوز در محدوده طرح ترافيک تردد دارند، با بيان اينکه شوراي شهر براي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيک عوارضي پيش بيني کرده است، گفت: اينگونه خودروها علاوه بر جريمه پليس راهور، عوارض ورود غيرقانوني به محدوده را نيز بايد پرداخت کنند.

وي با بيان اينکه اين مصوبه از ابتداي سال جاري قابليت اجرا داشت؛ اما به دليل نبود زيرساخت‌هاي لازم محقق نشد، افزود:هسته مرکزي شهر که محدوده طرح ترافيک است از لحاظ زيست محيطي، گنجايش تعداد محدودي از خودروهاي شهروندان را دارد و برهمين اساس از افراد متخلف جريمه دريافت مي‌شود.
معاون شهردار تهران اين عوارض را هزينه عارضه‌اي دانست که فرد متخلف با ورود به محدوده مرکزي شهر به محيط زيست تهران وارد مي کند و تصريح کرد: اين راننده متخلف با ورود به محدوده، حقوق ديگر شهروندان را تضييع و سلامت جسم و روان آنان را به خطر مي‌اندازد.تشکري هاشمي در پاسخ به اين سوال که پليس نيز به دليل تضييع حقوق و آلودگي محيط زيست رانندگان را جريمه مي‌کند و چه دليلي وجود داشت که راننده متخلف دوبار جريمه شود؟ به با بيان مثالي به تفاوت جريمه پليس و عوارض ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيک اشاره کرد و افزود: دقت داشته باشيد، کسي که در محلي غيرمجاز خانه سازي مي‌کند يا درختان يک زمين را به صورت غيرقانوني قطع مي‌کند علاوه بر جريمه‌هاي قانوني بايد نسبت به رفع عارضه صورت گرفته اقدام کند و متخلفي که براي سلامت مردم ارزش قايل نيست و محيط زيست آنان را زير پا مي گذارد بايد هزينه عارضه خود را بپردازد و اين تکرار جريمه پليس محسوب نمي‌شود!
تشکري هاشمي در پاسخ به اين سوال که آيا اخذ عوارض در راستاي تحقق درآمدهاي پايدار شهرداري تهران است؟ گفت: شهر تهران را مردم اداره مي کنند و اين درآمدها در بخش‌هاي مختلف خدمت رساني به مردم هزينه مي شود چراکه ما براي اداره شهر نه چاه نفت داريم و نه صندوق ذخيره ارزي و شهر تهران را مردم اداره مي‌کنند.
معاون شهردار تهران با بيان اينکه هر اقدامي که به نفع مردم باشد و قانونگذار ما را مکلف به اجراي آن کند، عملي خواهد شد، در مورد زمان اجراي اين طرح گفت: درصورت ايجاد بسترهاي فني و زيرساخت‌هاي لازم، طرح پرداخت عوارض ورود غيرقانوني به محدوده طرح ترافيک، در آينده نه چندان دور اجرايي مي‌شود.
تشکري هاشمي همچنين مبلغ عوارض ورود غيرمجاز به محدوه طرح ترافيک شهر تهران را 195هزار ريال ذکر کرد و افزود: در صورت عدم پرداخت تا 24 ساعت اين مبلغ دو برابر و تا 48 ساعت اين مبلغ چهار برابر مي‌شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:aryanews.com