محمد‌علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مصوبه مجلس هفتم و هشتم تاکنون استفاده از سلاح های سرد را کاهش نداده است اظهار کرد: مصوبه مجلس هفتم و هشتم در حالی به تصویب رسید که پیش بینی شده بود باید ظرف چند سال با کاهش آمار چشمگیر استفاده از سلاح ‌های سرد مواجه شویم اما این در حالی است که در چند سال اخیر حمل و...

وی ادامه داد: در نزاع‌های خیابانی و زورگیری از سلاح های سرد شامل چاقو های ضامن دار ، قمه، خنجر سوء استفاده می‌شد بطوریکه با آمار روز افزون قتل به دست متخلفان مواجه بودیم مجلس مجازات حمل و ساخت سلاح‌های سرد را برابر سلاح‌های گرم تاکید کرد.

پور مختار با اشاره به نحوه برخورد با متخلفانی که سلاح سرد حمل می‌کند و یا می‌سازند تاکید کرد: اگر شخصی سلاح سرد را بصورت آشکار حمل کند مراجع انتظامی، امنیتی و قوه قضائیه با وی مانند کسی برخورد می‌کند که سلاح گرم حمل کرده است و با توجه به نوع تخلف حاملان سلاح سرد با آنها برخورد قانونی خواهد شد و مجازات می‌شوند.

وی افزود: در قانون منع حمل و ساخت سلاح سر با توجه به نوع سلاح با متخلفان برخورد خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: موضوع حمل سلاح‌های سرد یکسان است اما نحوه استفاده آن متفاوت است، بنا بر نوع استفاده اشخاص از سلاح‌های سرد بالطبع نوع مجازات آنها متفاوت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران/