جوانی کجایی که یادت بخیر... این جمله‌ایست که از تمام سالخوردگان می‌شنویم!

جمله‌ای زیبا که به جوانان ارزشمندی و شادابی را یادآوری می کند و زمانی که شکفتن و میلاد دوباره انسان را در بر دارد را نمایان می‌سازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جوانی یعنی زیبایی ، قدرت، استعداد و توانمندی انجام هر کاری که جامعه به آن نیازمند است.

جوانی ثروتی بی‌همتاست که می تواند هر تفکری را به پویایی وصل کند تا سرمایه‌ای برای آینده کشور آماده شود . این را خواب می‌دانیم که الگوی جوانی جز یک دلاور معنایی ندارد، کسی که عبادت و راه درست را پیشه خود کرد، برای دفاع از ناموس و سرزمین خود جنگید و الگوهای مثبت و جان نثاری را برای همه پیروان علی (ع) به جا گذاشته است.

جوانی یعنی کسب هویت و پیروی از راه‌های مثبت و پشت پا زدن به هر بی‌سروسامانی و راه کج.

چنانکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: محبوب‌ترین آفریده‌ها نزد خداوند جوان نورس و خوش‌سیمایی است که جوانی و زیبایی خود را در راه خدا و فرمانبرداری از او خرج می‌کند و این بنده حقیقی من است.

اکنون با نزدیک شدن به یازدهم شعبان و روزجوان بهترین دعا برای تمام جوانان این است که : الهی پیر شوید!

هرچند وقتی بزرگان فامیل در کودکی‌مان این جمله را می‌گفتند با ناراحتی مدعی می‌شدیم که ما دوست نداریم پیر شویم اما حالا می فهمیم که دعای پیر شدن یعنی خردمندی و عاقبت بخیری در تمام عمر.

به امید روزی که تمام جوانان میهن اسلامی مان جدا از همه تفاوت ها همواره راه پیشرفت و سعادت را پیش گیرند و در مقابل دشمنان این سرزمین ایستادگی و مقاومت خود را به رخ بکشند و ایران همیشه سرافراز را بیش از پیش استوار نگاه دارند.

گزارش از مهسا پارساپور

منبع: باشگاه خبرنگاران/