به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همایش مشترک مسئولان ستاد های بازسازی عتیات عالیات و بسیج وزارت نیرو اظهار کرد: طرح توسعه حرم امام علی (ع) موصوم به پروژه صحن حضرت زهرا(س) با 218هزار متر مربع زیر بنا بزرگترین طرح عمرانی مذهبی جهان اسلام است که بخش زیارتی آن در سال 95 به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: از سال 81 و با سقوط رژیم منحوس بعث، مردم ولایت مدار ایران توفیق بازسازی عتبات را پیدا کردند.

پلارک افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در همین راستا فعالیت های خود را در دو بخش جذب کمک ها و نذورات مردمی و اجرای طرح های عمرانی سازماندهی کرد.

وی اضافه کرد: در بخش اجرای طرح های عمرانی فعالیت های ستاد به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه طرح های کوتاه مدت و میان مدت به بهره برداری رسیده اند تصریح کرد: امروز وارد مرحله سوم یعنی اجرای طرح های مقدسه شده ایم که این پروژه ها جزو بزرگترین طرح های عمرانی جهان اسلام محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مراجع اعزام مبنی بر اینکه مشارکت در امر بازسازی اعتاب مقدسه یک توفیق بزرگ الهی محسوب می شود، افزود: وزارت نیرو، شرکت های تابعه آن و خانواده پرسنل این وزارت خانه کمک های مالی و غیر مالی زیادی را برای بازسازی اعتاب مقدسه اهدا کردند.

پلارک ضمن تجلیل از این مشارکت ها، مجموعه وزارت نیرو را پیشتاز و سرآمد نهاد های دولتی در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات معرفی کرد.

گفتنی است با مشارکت وزارت نیرو و ستاد بازسازی عتیات عالیات، نیروگاه 62 مگاواتی حیدریه در عراق با هدف تامین برق حرمین شریفین به بهره برداری رسیده است.

همچنین تعدادی دستگاه آب شیرین کن برای رفاه حال زائران در مسیر نجف به کربلا نصب و راه اندارزی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران/