سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده دو پلیس خاطی عربستان اظهار کرد: براساس تماسی که با سرکنسول‌گری در جده داشتیم اعلام شد که ده روز مهلتی که برای صدور حکم دو پلیس خاطی اعلام شده بود به پایان رسیده اما هنوز محاکمه صورت نگرفته است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی امیدواریم ظرف هفته آینده و تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان حکم این دو پلیس فاسد اعلام شود.
 
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تعلل بیشتر از آنچه سیر منطقی تکمیل پرونده می‌طلبد به منزله این است که مسئولین عربستانی ارزشی برای حقوق زائران قائل نیستند.
 
اوحدی با تاکید بر اینکه حتی مجازات این دو پلیس خاطی به منزله از سر گیری عمره نیست گفت: ما معتقدیم اولین حقوق هر مسافری تامین امنیت توسط کشور میزبان است لذا به وزارت حج عربستان اعلام کرده‌ایم که در کنار مطالبه محاکمه دو پلیس خاطی باید بتوانیم به راهبردی برای حفظ امنیت و صیانت از حقوق زائر برسیم و تا اطمینان کافی حاصل نشود تاکید می‌کنم هیچ زمینه‌ای برای شروع مجدد عمره وجود ندارد.
 
وی انتشار اخباری مبنی بر احتمال از سر گیری عمره از آذر ماه را تکذیب و تاکید کرد: هیچ تاریخی برای شروع مجدد عمره مطرح نشده و حتی این موضوع در دستور کار قرار نگرفته چرا که ما باید شاهد اقدام جدی در پاسخگویی به مطالبات به حق زائرین از سوی عربستان باشیم.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران/