هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در گفت‌وگو خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران،با اشاره به ویژه برنامه‌های متنوع در این منطقه اظهار کرد: برگزاری مراسم دفن سیگار و گرفتن آن از افراد سیگاری و...
برگزاری مراسم دفن سیگار و گرفتن آن از افراد سیگاری و اهدای کل به آنان، برپایی پیاده‌وری نمادین با موضوع دخانیات، ارجاع افراد سیگاری به کلینیک ترک سیگرا، برپایی نمایشگاه با موضوع دخانیات در بوستان المهدی با انجام تست قند و فشار خون و برگزاری مسابقات مختلف با موضوع دخانیات و عضو‌گیری از افراد کانون پاد (پیشگیری از دخانیات) نیز همزمان با هفته بدون دخانیات برگزار می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 افزود: برگزاری همایش با موضوع دخانیات و با حضور اعضای کانون‌های سلامت مهر به همراه تقدیر و برپایی پیاده‌روی نمادین با موضوع دخانیات نیز در دستور کار قرار گرفت.
 
فخاری در ادامه به نقش جوانان اشاره کرد و تصریح کرد: جوانان بعنوان نیروها و ظرفیت‌های پتانسیل در سطح منطقه هستند که باید از آنها بعنوان توان و ظرفیت بالقوه استفاده شود تا با استفاده از آنان که نیروی محرک جامعه هستند مسکلات جامعه را حل کنیم.
 
بنابراین روز 9 خرداد ماه مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع) را روز جوان نامگذاری کردند که در همین راستا ویژه برنامه های متنوعی شامل برگزاری مراسم جشن در برج آزادی با همکاری اعضای کانون های جوانان اداره سلامت، تور گردشگری در پارک جنگی چیتگر با هدف آسمان ابی زمین پاک، غبارروبی از فراز شهدا و بازدید خانواده شهدا و برگزاری جشن رویش برای جوانان محلات نیز همزمان با هفته جوان برگزار می‌شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران/