حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: پایگاه‌های خدمات اجتماعی از سال 85 توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 150 پایگاه خدمات اجتماعی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که به ارائه خدمات روانکاوی و روانشناسی،‌خدمات شناسایی آسیب‌های مرحله، تحلیل وضعیت محله، مشکلات آن و... می‌پردازند.
وی افزود: در این پایگاه‌ها افراد معتمد شناسایی شده و سپس با کمک آن‌ها کمیته محلی تشکیل می‌شود و مشکلات محله را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

فرید با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در نظر دارد تا قبل از ماه مبارک کارگاه‌های مستند سازی را در این پایگاه‌ها راه اندازی نماید تصریح کرد: در این کارگاه‌ها به افراد آموزش داده می‌شود تا اقدامات و مشکلات محله خود را با ساختن فیلم کوتاه و... مستند سازی نمایند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هریک از پایگاه‌های خدمات اجتماعی در سال مبلغ 20 میلیون تومان اعتبار نیازمند هستند گفت: متاسفانه اعتبار کل سازمان مبلغ 1 میلیارد و 500میلیون تومان است که در حال رایزنی با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی هستیم تا بتوانیم آن را به حداقل 3 میلیارد تومان افزایش دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران/