مهین عیوض زاده استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، راجع به استرس کنکور اظهار کرد: خانواده‌ها و موسسات موجب افزایش استرس کنکور می شوند و آنها با مداخله های بی مورد موجب تشدید استرس فرزندانشان می شوند.

وی گفت: خانواده‌ها نباید انتظار داشته باشند که فرزندانشان مدام در اتاق بمانند و درس بخوانند، بلکه باید به موقع استراحت، تفریح و سرگرمی هایشان را داشته باشند.

عیوض زاده گفت: والدین باید برای فرزندان خودشان در ایام کنکور از یک مشاور و روانپزشک استفاده کنند تا اینکه استرس آنها را کاهش دهند.

وی گفت: خانواده ها باید علایق فرزندانشان را تشخیص دهند و با توجه به علایق و خواسته‌های فرزندشان حرکت کنند، نه آنکه علایق و خواسته‌های خود را بر آنها تحمیل کنند خانواده ها باید انتظارات معقول داشته باشند و آرزوهای خود را بر آنها تحمیل نکنند.

وی افزود: متاسفانه پدر و مادرها انتظار یک فرزند مدالی دارند که آنرا به همه نشان دهند که این بچه نه استعدادش را دارد و نه مهارتش و این امر به استعداد بچه ضربه می زند.

عیوض زاده گفت: هرکس هوش و استعداد خود را دارد، با توجه به این هوش و استعداد باید مهارت و کار بیاموزد.

وی گفت: چند سال پیش تب (استرس) کنکور زیاد بود و الان خوشبختانه شدتش کمتر شده است و با توجه به افزایش ظرفیت دانشگاه ها.

عیوض زاده در پایان گفت: خانواده ها به فرزندانشان استرس و فشار وارد نکنند و استعداد و مهارت فرزندانشان را بشناسند و با توجه به این استعداد و مهارت حرکت کنند، نه آنکه خواسته‌های خود را به آنها تحمیل کنند و اینکه الان رقابت بر سر دانشگاه‌ها و شغل و نه قبولی در دانشگاه.

منبع: باشگاه خبرنگاران/