به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه اول خود به موضوع تبلیغات دستگاه‌های تصفیه کننده آب در نقاط مختلف شهر تهران پرداخت.

ماجرا از این قرار است که از چندی پیش تبلیغات دستگاه های تصفیه کننده آب در میان شهروندان تهرانی نقطه به نقطه آغاز شده است این دستگاه ساخت کشور تایوان که اعلام شده بود دارای استانداردهای بین‌المللی است و آب را در 6 مرحله کاملاً تصفیه و قابل آشامیدن می‌کند اما امان از اهالی تهران بریده است.

به طوری که ماجرا برمی‌گردد به تماس‌های تلفنی که بعضی از شرکت‌های فروش دستگاه های تصفیه پسماند آب با شهروندان تهرانی گرفتند و گفتند از طرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران این دستگاه تصفیه را آوردند و در منازل شهروندان با تخفیف یارانه دستگاه تصفیه آب نصب کنند.

روی خط تهران موضوع را با نوذری پور قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در میان گذاشت.

وی در پاسخ اظهار داشت: به شدت این موضوع را تاکید می‌کنیم هیچ ارتباط بین شرکت آب و فاضلاب استان تهران و این شرکت‌های سودجو نیست ما تعداد زیادی از این شرکت‌ها را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضی از این دستگاه‌ها استاندارد نیستند و تنظیماتی که برای آب دارد در واقع به خاطر این که به درستی تنظیم نشده است روی سلامت پوست و سیستم گوارشی شهروندان اثر منفی خواهد گذاشت.

نوذری پور تصریح کرد: کیفیت آب تهران کاملاً استاندارد است به طوری که روزانه آب تهران به دست متخصصان و در 48 آزمایشگاه سطح استان تهران کنترل می‌شود و شهروندان تهرانی اطمینان کامل داشته و هرگز نگرانی در این باره نداشته باشند کیفیت آب بارندگی‌های اخیر خیلی خوب شده و احتیاجی به این دستگاه نیست.

وی در پایان گفت: ضمن این که احتیاجی به این دستگاه نیست ارتباط این دستگاه‌ها را با سازمان آب تکذیب می‌کنیم شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی در این باره می‌توانند با شماره 129 تماس و شرکت‌های متخلف را به شرکت آب و فاضلاب استان تهران معرفی کنند و مورد پیگیری قرار گیرد.

* آیا سرانجام گره کور زیرگذر ورامین – پیشوا باز می‌شود

بلاتکلیفی زیرگذر ورامین- پیشوا موضوعی بود که روی خط تهران پنجشنبه این هفته آن را پیگیر شد

ماجرا از این قرار است که در 3 سال گذشته زیرگذر کمربندی ورامین –پیشوا بلاتکلیف مانده و به حال خود رها شده است.

این در حالی است که این زیرگذر بیشتر اوقات یک طرفه است و آمار سوانح رانندگی در این محل افزایش یافته به طوری که روزانه حداقل 2 یا 3 سانحه رانندگی اتفاق می‌افتد.

در صورتی که مسئولان تا کنون هیچ پاسخ قانع کننده ای در این باره نداده‌اند.

روی خط تهران موضوع را خوانساری فرماندار ورامین پیگیر شد وی در پاسخ گفت: در آن منطقه یک لوله آب دهنی داریم که این لوله در مسیر زیرگذر ورامین- پیشوا قرار گرفته است و باعث شده که این طرح بلاتکلیف بماند و تاکنون تکمیل نشده است.

در یکی دو ماهه آینده پیمانکار این طرح مشخص خواهد شد و تا نیمه اول سال 94 تکمیل و بهره برداری می‌رسد.

* مجموعه گلایه های رانندگان سرویس مدارس همچنان ادامه دارد

روی خط تهران پنجشنبه این هفته در سوژه سوم خود پیگیر موضوع گلایه های رانندگان سرویس مدارس شد.

گزارشی پیرامون مشکلات رانندگان سرویس مدارس پنجشنبه گذشته در روی خط تهران پخش شد.

در گزارش هفته گذشته رانندگان سرویس مدارس اعلام کردند که مجوزی را به آن داده‌اند و 75 هزار تومان از آن‌ها دریافت کرده‌اند اما همچنان آن‌ها را جریمه می‌کنند.

این در حالی است که می‌گویند برچسبی که بابت آن 75 هزار تومان گرفته‌اند تا خدماتی به رانندگان سرویس‌ها ارائه دهند.

روی خط تهران موضوعی را از سمیعی مدیر عامل شرکت باغ آسمان پیگیر شد. وی در پاسخ با اشاره به این که حق نظارت ورود به طرح و زوج و فرد طرح ترافیک در صلاحیت ما نیست اظهار کرد: قرار شده است که به واسطه حکمی که به ما می‌دهند بتوانند در ساعت معین از طرح زوج و فرد استفاده کنند.

وی گفت: در صورتی که رانندگان خارج از این ساعت بخواهند وارد محدوده طرح ترافیک شوند قطعاً جریمه خواهند شد و اگر داخل ساعت جریمه شوند برابر توافقاتی که صورت گرفته قبلاً پلیس راهور مساعدت می‌کند و جریمه ان پاک می‌شود و مشکل خاصی در این باره وجود ندارد.

* ماجرا کانال رو باز فاضلابی در فرون آباد پاکدشت چیست

روی خط تهران پنج شنبه این هفته در سوژه چهارم خود به موضوع مشکلات کانال‌های روباز فاضلابی در فرون آباد پاکدشت پرداخت.

این موضوع در قالب تصویر ارسالی پیرامون مشکلات اهالی فرون آباد پاکدشت بر روی خط تهران پخش شد.

این در حالی است که کانال‌های رو باز فاضلابی در فرون آباد پاکدشت باعث ایجاد مشکلاتی بسیاری برای اهالی این منطقه از جمله تجمع زباله های شهری و بوی نامطبوع در منازل آن‌ها شده و امان از شهروندان پاکدشتی بریده است.

اهالی فرون آباد پاکدشت از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به مشکلشان شدند.

روی خط تهران موضوع را پیگیر خواهد شد و امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلاتی اهالی فرون آباد پاکدشت برطرف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران/