به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ اقبال اشرفی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی شهرداری تهران در مراسم بزرگداشت امام خمینی گفت: این ستاد به ریاست شهردار تهران مثل هر سال از نیمه اردیبهشت ماه تشکیل شده و کمیته پشتیبانی به عنوان یکی از کمیته های آن با هدف تجهیز ستاد مرکزی، پشتیبانی خودرویی، امکانات خدماتی، مخابراتی، حفاظتی و در مجموع تامین نیازهای ستاد مرکزی شروع به فعالیت کرده...

وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت کمیته پشتیبانی مربوط به تجهیز و راه اندازی بیمارستان 24 تخت خوابی شرکت شهر سالم و پذیرایی از اعضای ستاد مرکزی مستقر در حرم مطهر است.
اشرفی درباره همکاری بین بخشی در کمیته پشتیبانی گفت: دستگاه هایی که به طور مستقیم با کمیته پشتیبانی ستاد بزرگداشت امام خمینی در شهرداری همکاری دارند، شامل سازمان بسیج شهرداری، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان بهشت زهرا (س) و حوزه خدمات شهری به طور عام است.

مدیر کل اداره پشتیبانی شهرداری تصریح کرد: امسال با تدابیری که توسط شهردار تهران در زمینه صرفه جویی در هزینه ها اندیشیده شده، حداکثر تلاش خود را نموده ایم تا از امکانات موجود استفاده کنیم و هزینه های اضافی را کاهش دهیم. به همین دلیل تعداد نیروهای پشتیبانی را به حداقل و بهره وری آنها را به حداکثر رسانده ایم.

وی اضافه کرد: همچنین بازه زمانی که در آن ستاد با تمام قوا به فعالیت می پردازد، از ده یا پانزده روز در سال های گذشته به چهار یا پنج روز منتهی به 14 و 15 خرداد کاهش خواهد یافت. با توجه به اینکه امسال بزرگداشت حضرت امام خمینی با نیمه شعبان همراه شده، امیدواریم به برکت امام زمان (عج) بتوانیم مراسم خوبی را شاهد باشیم.

اشرفی درباره ماموریت های کمیته پشتیبانی ستاد بزرگداشت امام خمینی در شهرداری گفت: ما در ستاد مرکزی بزرگداشت و سوله ای که برای استقرار نیروهای شهرداری در مراسم بزرگداشت امام سه سال پیش در جوار حرم مطهر ساخته شده، مسئولیت حفاظت و ایمنی را بر عهده داریم. البته از سال گذشته یگان حفاظت شهرداری نیز در انجام این مهم با کمیته پشتیبانی همکاری دارد.

وی افزود: همچنین اداره امور ستاد مرکزی شهرداری در مراسم بزرگداشت شامل سیستم مخابراتی، پشتیبانی پذیرایی، خودرویی، روشنایی، سرمایش و گرمایش، پارتیشن بندی ستاد و تعیین محل استقرار کارگروه ها، برگزاری جلسات هماهنگی در ستاد مرکزی و ... بر عهده کمیته پشتیبانی ستاد است.
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد بزرگداشت امام همچنین گفت: حدود 150 نفر از نیروهای کمیته پشتیبانی از روز دهم خرداد ماه در محل ستاد مرکزی واقع در حرم مطهر مستقر شده و تا پایان روز پانزدهم خرداد ماه در آن مجموعه حضور شبانه روزی خواهند داشت.

اشرفی درباره پذیرایی از زائران گفت: بسیج به عنوان یکی از کارگروه های کمیته پشتیبانی در زمینه پذیرایی از زائران و راهنمایی آنان فعال است. البته اقلام پذیرایی صبحانه توسط سازمان میادین میوه و تره بار و اقلام ناهار توسط شهرداری های مناطق تهیه و توزیع آنها توسط بسیج مناطق انجام می شود.

وی درباره چگونگی فعالیت راهنمایان زائر گفت: راهنمایان زائران با پوشیدن کاور و بازوبند مخصوص قابل شناسایی هستند. این افراد نقشه محدوده حرم مطهر را در اختیار داشته و آموزش های لازم را نیز برای راهنمایی زائران خواهند گذراند. علاوه بر این در روزهای ابتدایی هفته آینده، یک مانور محیطی به منظور شناسایی پهنه ها، پارکینگ ها و مسیرها برگزار خواهد شد تا در زمان مراسم مشکلی در راهنمایی زائران پیش نیاید.

اشرفی ادامه داد: در نهایت راهنمایان در همان منطقه ای که آموزش می بینند، مستقر خواهند شد تا به آن محدوده مسلط باشند و بتوانند زائران را به خوبی راهنمایی کنند؛ زیرا معمولا زائران از همان مسیری که به حرم مطهر وارد می شوند، خارج نیز می شوند و به ندرت مسیر خود را تغییر می دهند. اما به منظور کمک و راهنمایی در صورت گم کردن مسیر بر اثر ازدحام جمعیت، راهنمایان زائران آماده خدمت رسانی خواهند بود.

مدیر کل اداره پشتیبانی شهرداری در پایان گفت: امسال نیز به رسم هر سال گردهمایی مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر و حدود 4 تا 5 هزار نفر از کارکنان شهرداری تهران در حرم مطهر با حضور حجه الاسلام سید حسن خمینی به منظور تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در روز دوشنبه یا سه شنبه برگزار می شود که کمیته پشتیبانی مسئول برگزاری و پشتیبانی این تجمع نیز هست.

منبع: باشگاه خبرنگاران/