به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرتضی طلایی در همایش علمی کاربردی ائمه جماعات شهرداری تهران در خصوص عملکردهای ائمه جماعات شهرداری تهران ، افزود: طبق اعلامیه یونسکو در قرن حاضر افراد باید 7 سواد را بدانند.

وی سواد مالی، ارتباطی، رایانه ای، رسانه ای و ... را از ملزومات جامعه دانست و اظهار کرد: این موضوع اگر برای عوام لازم است برای خواص واجب است. چرا که خواص نقش رهبر را دارند.

طلایی با اشاره به اینکه ما امروز در کشور شاهد جنگ فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی امنیتی هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور شاهد 6 حوزه جنگی هستیم.

نائب رئیس شورا اسلامی شهر تهران به اشاره به سخن مقام معظم رهبری، تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان یک اصل جنگ فرهنگی در واقع اصلی ترین موضوع ما است و تمام حوزه های جنگی دیگر در ذیل جنگ فرهنگی می تواند به هدف برسد.

وی خطاب به روحانیت حاضر در جامعه، گفت: جامعه ما از رفتار و لسان روحانیت صفات برجسته و اخلاق حسنه را دوست دارد و این یک رمز برای هر عزیز ملبس است که بتواند از این طریق یارگیری کند.

طلایی تصریح کرد: اتفاقی که در این چند سال گذشته در کشور ما رخ داده این است که ما بیشتر بخش های منفی را در جامعه اعلام کرده ایم. در حوزه جنگ فرهنگی باید خلاف این امر حاکم باشد.

نائب رئیس شورا اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه با حوزه سلبی و قهری نمی توان در مقابله با جنگ فرهنگی اقدام کرد، بیان کرد: حوزه علمیه جایگاهش در جنگ فرهنگی و نقش روحانیت در خط مقدم این جنگ است.

وی رمز موفقیت پیامبر اسلام را اخلاق نیکو دانست و عنوان کرد: پیامبر اسلام پس از معرفی اسلام با اخلاق نیکو اسلام را ترویج کردند و بر این اساس ما باید طرحی نو بر اندازیم و باید این نقش را برای روحانیان تعریف کنیم.

طلایی از فرمایشات مقام معظم رهبری 56 مورد را مربوط به آسیب های اجتماعی ذکر کرد و اهم این موضوعات را فرهنگ عمومی و اخلاقیات جامعه بیان کرد.

نائب رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: شهرداری به اندازه یک اقیانوس به کار فرهنگی نیاز دارد و خوب است که تمام روحانیان هم زمان یک موضوع را پیگیری کنند تا به یک فعالیت عمق داده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران/