به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این بیانیه اجرای کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" که برای نخستین بار با ابتکار شهرداری تهران به اجرا درآمده است، به عنوان پروژه ای موفق مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد با انتقال تجربیات تهران به سایر شهرداری ها، کمپین مذکور در 13 کلانشهر دیگر کشور نیز به اجرا گذاشته شود .
 
 
بیانیه پایانی نشست فوق به این شرح صادر شد:
 
1- با توجه به اهمیت موضوع روابط عمومی الکترونیک و تاثیر این مهم در تحقق شهر الکترونیک ، مقرر شد شهرداری ها در زمینه ارایه و معرفی خدمات الکترونیک به شهروندان با محوریت روابط عمومی اقدامات جدی تری را به مورد اجرا درآورند.
 
2- مقرر شد در هر شهر روزی به عنوان روز همان شهر انتخاب شود و در این زمینه تجارب هر یک از کلانشهرها از جمله شهرداری اصفهان که در این زمینه پیشرو بوده به دیگر کلانشهرها منتقل شود.
 
3- مقرر شد نسبت به تولید یک نشریه الکترونیکی مشترک به صورت ماهیانه با محوریت شهرداری کرج اقدام لازم به عمل آید.
 
4- مقرر شد نسبت به برقراری ارتباط موثر با اداره کل امور استان های سازمان صدا و سیما به منظور پوشش هر چه گسترده تر اخبار شهری کلانشهرها از طریق مراکز استانها با هماهنگی شهرداری تهران اقدام لازم به عمل آید.
 
5- مقرر شد در راستای ارتقای جایگاه روابط عمومی ها به مرکز ارتباطات با استفاده از الگوی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اقدام لازم صورت گیرد.
 
6- مقرر شد در جلسه آتی علاوه بر مدیران روابط عمومی شهرداری کلانشهرهای شهرها ، مدیران روابط عمومی معاون حمل و نقل و ترافیک و سازمان مدیریت پسماند کلانشهرها نیز حضور داشته باشند.
 
7- مقرر شد نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی در بحث مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا به عنوان مشکل مشترک کلانشهرها اقدام لازم به عمل آید.
 
8- مقرر شد ساز و کاری فراهم گردد تا گواهینامه معتبر آموزشی برای تمامی مدیران و کارشناسان حاضر در نشست صادر شود.
 
9- مقرر شد رویکرد یکپارچه سازی در خصوص مناسبت ها و ساز و کارهای اجرایی در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
 
10- مقرر شد نسبت به ارایه مطالب آزاد و تجربیات روابط عمومی ها در جلسات آتی به منظور تبادل نظر و اشتراک آموزه ها و تجارب کلانشهرها اقدام لازم به عمل آید.
 
در پایان مدیران روابط عمومی های حاضر از حسن میزبانی شهرداری رشت قدردانی کردند و مقرر شد بیست و چهارمین نشست مدیران روابط عمومی شهرداری های کلانشهرهای کشور مهرماه سال جاری به میزبان شهرداری شیراز برگزار شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران/