محمد آیینی، مدیر عامل شرکت عمران اندیشه، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سطح مطلوب و قابل قبول سرانه‌های شهری و امکانات زیربنایی و روبنایی در شهر جدید اندیشه اظهار کرد: این منطقه در زمره شهرهای موفق و پیشرو در سطح کشور قرار دارد و وجود و تعبیه سرانه‌های خدماتی، رفاهی، تفریحی، ورزشی تجاری، مذهبی و .
.. مؤید نقش سازنده شرکت عمران شهر جدید به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزرات مسکن و شهرسازی در این موفقیت‌ها است.

وی در ادامه زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی و روبنایی شهر جدید اندیشه را به شرح ذیل اعلام نمود: احداث 40 واحد آموزشی با حدود 700 کلاس، 12 مجموعه ورزشی فعال در سطح شهر، احداث چهار مجموعه فرهنگی و 12 مجموعه مذهبی شامل 7 مسجد، 5 حسینیه و یک زینبیه ساخت 21 مجتمع با 3 هزار و 500 واحد تجاری، برپایی 18 واحد درمانی شامل مرکز درمانی، مرکز آمبولانس و ساختمان پزشکان احداث 76 واحد خدمات کارگاهی، صنعتی و ... از نمونه اقدامات انجام شده در جهت تأمین هرچه مطلوب‌تر امکانات شهری متناسب با جمعیت ساکن در این شهر است.

وی در ادامه عنوان کرد: فضای سبز شهری و احداث باند کندرو و تندرو و استقرار نیمکت در فواصل متعدد در سطح پیاده‌روها با هدف احترام و تأمین رضایتمندی شهروندان عملیاتی شده است که کلیه این موارد مؤید تلاش شرکت عمران اندیشه در اجرای اهداف و برنامه‌های توسعه شهری و تحقق سیاست‌های وزارت مسکن و شهرسازی در شهر جدید اندیشه است.

آیینی در ادامه تصریح کرد: بازار ایرانی – اسلامی نقش اندیشه یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های سیاحتی، تفریحی، تجاری و مذهبی در این شهر است که نه تنها در استان تهران بلکه در سطح کشوری و فرامنطقه‌ای نمونه‌ای کم‌نظیر است که می‌تواند شهر جدید اندیشه را در آینده به یکی از قطب‌های جذب گردشگران خارجی و داخلی مبدل نماید.

مدیر عامل شرکت عمران اندیشه در پایان تأکید کرد:‌ تکمیل و بهره‌برداری از پروژه مسکن مهر در شهر جدید اندیشه از اولویت‌های مادر سالجاری محسوب می‌شود که با توجه به تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده در نیمه اول امسال بهره‌برداری از آن نهایی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران/