سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اعزام دو کاروان ویژه جانبازان و خانواده شهدا اظهار کرد: امسال نیز مانند سالهای گذشته 2 کاروان ویژه خانواده شهدا و جانبازان بالای 75 درصد و قطع نخاعی به حج تمتع اعزام می‌شوند که حضور این 2 کاروان ارزشمند نمادی از معرفی ارزش های والای دفاع مقدس است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده 53 درصد پروازهای حجاج ایرانی به سرزمین وحی در موسم تمتع بصورت مدینه قبل و 47 درصد نیز بصورت مدینه بعد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سازمان حج و زیارت 17 ربیع‌الاول بعنوان تاریخ آغاز پروازهای تمتع ثبت شده است، تصریح کرد: از این رو 7 ماه پیش از آغاز موسم حج کار ساختاری کاروان‌ها، انتخاب مدیران، پزشکان و عوامل اجرایی انجام می‌شود، لذا سعی کردیم رویکردی جدی نسبت به افزایش سطح کیفی خدمات داشت باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: از این رو 30 درصد ساختمان‌های قدیمی را که به ارائه خدمات به زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره می‌پرداختند را از گردونه خدمت رسانی به حجاج ایرانی خارج کردیم.

اوحدی با اشاره به اینکه وضعیت اسکان زائران در مدینه و مکه بهتر شده است یادآور شد: کارگروه ویژه‌ای نیز در زمینه تغذیه زائر تشکیل شده است و از آنجا که مدت سفر تمتع بین 29 تا 33 روز است لذا تغذیه و بهداشت نقش مهمی را در انجام مناسک حج ایفا می کند، از این رو کارگروه ویژه تغذیه سعی کرده برنامه تغذیه زائر از یکنواختی خارج شود تا زائرین بتوانند توان جسمی خود را حفظ کنند و مناسک حج را بدرستی انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/