به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حبیب کاشانی با اشاره به تقارن نیمه شعبان و ارتحال امام خمینی گفت: همزمانی ارتحال حضرت امام و نیمه شعبان را به فال نیک می گیریم؛ زیرا وقتی ولی فقیه زمان در قید حیات است، نایب امام زمان (عج) است و برنامه ها باید به سمت فراهم کردن زمینه های ظهور حرکت کند.

کاشانی درباره اقدامات شهرداری تهران در بزرگداشت امام خمینی گفت: شهرداری یکی از قوی ترین سازمان هایی است که در بحث بزرگداشت امام فعالیت و کمک می کند که ین اقدامات بنا به امکانات و تفکرات حاکم بر شهرداری است و شهرداری در کنار سایر دستگاه ها حرکت بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل، پذیرایی از زائران، توزیع محصولات فرهنگی و ... دارد.
نسل جوان را با اندیشه های امام آشنا کنیم

غلامرضا انصاری با اشاره به نهضت 15 خرداد گفت: حرکتی که امام در قالب نهضت 15 خرداد شروع کرد، الگوی جدیدی از سبک زندگی به جامعه در قالب اسلام رحمانی و رحمت و عطوفت که توام با نشاط است، به جامعه عرضه کرد.
وی ادامه داد: بنابراین امسال همزمانی نیمه شعبان با سالگرد ارتحال حضرت امام را باید به فال نیک بگیریم و فضای جامعه را به سمت تحرک و شادابی ببریم. زیرا قطعا روح حضرت امام نیز از این موضوع راضی خواهد بود که در فرصت کنونی، فاصله نسبی بین نسل اول، دوم و سوم انقلاب را کاهش داده و شرایط جذب نسل جوان و آشنایی آنان با اندیشه ها و یادگارهای حضرت امام را با تدارک دیدن برنامه های زنده و متناسب با روح ارزش های انقلاب فراهم کنیم.

عضو شورای شهر افزود: بخشی از فعالیت های شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید سامان یابد و با توجه به ظرفیت ها و امکانات شهرداری باید در مراسم بزرگداشت امام خمینی به عنوان برنامه ای فرهنگی حضور جدی داشته باشیم.
مراسم بزرگداشت امام یادآور نفوذ انقلاب اسلامی در جهان است

محمد سالاری ضمن یادآوری فعالیت های شهرداری تهران در بزرگداشت امام خمینی در سال های گذشته گفت: بحث برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم بزرگداشت حضرت امام یکی از اولویت های مدیریت شهری تهران بوده، هست، خواهد بود و باید باشد؛ زیرا ما با برگزاری این مراسم ضمن اینکه از حضرت امام به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب اسلامی یادی می کنیم، نفوذ انقلاب اسلامی در تمامی کشورهای منطقه و سایر کشورهای دنیا را نیز خاطرنشان می کنیم و رویکرد حضرت امام در صدور انقلاب و آثار آن در سایر کشورها را نیز گرامی می داریم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تجاوزهای داعش و حمایت برخی از کشورهای منطقه و استکبار جهانی از این گروه تروریستی و سایر اتفاقاتی که در منطقه در جریان است، به نظرم امسال مراسم بزرگداشت حضرت امام نسبت به سال های قبل بسیار حساس تر و نوعی قدرت نمایی انقلاب و جمهوری اسلامی است و به همین مناسبت باید بسیار باشکوه تر از سال های قبل انجام شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر خاطرنشان کرد: یکی از مراسمی که در آن همه گروه ها، اشخاص و جریان ها فارغ از اختلافات و سلایق گوناگون حضور گسترده می یابند، مراسم بزرگداشت حضرت امام است که امیدواریم برگزارکنندگان مراسم از جمله شهرداری تهران تلاش کنند تمامی افراد و جریان ها با توجه به احترام و اعتقادی که به حضرت امام و مسیر و راه و منویات ایشان دارند، در این مراسم حضور حداکثری داشته باشند تا بتوانیم از این مراسم به عنوان نقطه عطفی در برنامه های انقلابی خود یاد کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران/