به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دادگستري استان البرز، احمد فاضليان در این دیدار گفت: برنامه ما در قدم اول این است‌که زیرساخت‌ها درست شود و شرایطی مساوی و نگاهی کاملا برابر هم در بخش شوراها و هم بخش دادگستری فراهم شود.
رئيس كل دادگستري استان با تأکید بر نگاه سازنده و مثبت به شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: امروز دیگر جایی برای بحث در خصوص مخالفت و موافقت شورا نیست. ما مکلفیم این قانون را با قوت و قدرت اجرا کنیم و سلایق شخصی مخالفت یا موافقت معنایی ندارد. شورا بخشی از بدنه دستگاه قضایی است و همه مکلفیم از شورا حمایت کنیم.
وی با تأکید بر تقویت شورای حل اختلاف اظهار داشت: تقویت شورای حل اختلاف، تقویت دستگاه قضایی است بخشی پیوسته و جدانشدنی با دستگاه قضاست و جزو سیاستهای کلان کشور، سیاستهای ابلاغیه این نهاد، مصوبه مجلس است همه مکلفند حمایت و پشتیبانی کنند تا مشکلاتی که در مجموعه شورای حل اختلاف است به سرعت برطرف شود.
رئیس کل دادگستری استان به استفاده از ظرفیت های مردمی و منابع استانی اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح های عمرانی می توان در چارچوب قانون از ظرفیت های مردمی و مسئولین استانی بهره مند شد و مشکلاتی از قبیل فقدان ساختمان های ملکی با شرایط مناسب را مرتفع و یا بودجه احداث ساختمان را تأمین کرد.
وی در ادامه با تاکید بر قانونمندی شوراها افزود: بعد ازگذشت چندین سال از تأسیس شوراها باید کیفیت کار در شوراها افزایش یابد و از قضات بیشتری در صورت تمایل جهت همکاری با شورا دعوت شود.

در پایان این دیدار حاضرین ضمن بیان مطالبات خود در خصوص رفع موانع و مشکلات در راستای تقویت شوراها، از نگاه سازنده رئیس کل دادگستری استان البرز تشکر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران/