به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان بوشهر، علي جمادي در بازدید از دادگستری شهرستان دشتستان گفت: خوشبختانه از عملکردهای صورت پذیرفته در این شهرستان پیداست که کارهای خوبی انجام شده که مهمترین آن توجه خاص به امنیت بوده است.

وی بیان كرد: در سال 93 نسبت به سالهای قبل، از جرائم خشن در این شهرستان کاهش یافته و البته هنوز باید این جرائم بیش از پیش کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بحث امنیت پایدار گفت: دستگاه قضایی نقش محوری در پایداری امنیت ایفا می کند و تعامل هر چه بیشتر بین دستگاههای امنیتی و نظارتی را در اولویت کار در دستگاه قضا می دانیم و از تمامی ظرفیت های دستگاهها و ائمه جماعت که اثرگذار هستند جهت تعامل استفاده می کنیم و با حفظ استقلال دستگاه قضایی این کار صورت می گیرد.

جمادی در بحث کاهش پرونده در اجرای احکام کیفری گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و به موقع و استفاده از بهترین افراد یک کار نو و جهشی شروع کنیم و باید در اسرع وقت این پرونده ها کاهش یابند.

وي اظهار کرد: خیلی از پرونده ها را می شود در شوراهای حل اختلاف رسیدگی کرد و از ورود پرونده ها به دادسرا کاهش داد.

وی در خصوص پرونده هایی از قبیل حقوق بیت المال، عام المنفعه، منابع ملی و پرونده های عمومی بیان کرد: برای بررسی این پرونده ها شعبه تخصصی در نظر گرفته تا سریعاً و به طور دقیق و زیر نظر افراد متخصص رسیدگی شوند.

در این سفر رئیس کل دادگستری استان از شعبات دادگستری شهرستان دشتستان، شورای حل اختلاف و زندان این شهرستان نیز بازدید كرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران/