صبح امروز، توسعه شرقی خط دو مترو تهران از ايستگاه علم و صنعت تا ايستگاه تهرانپارس با حضور شهردار تهران مورد بهره‌براری قرار گرفت.
 

به گزارش ایسنا، ساخت و بهره‌برداری از دو ایستگاه مترو و توسعه شرقی خط دو رکورد جدید برای ساخت خطوط مترو به جای گذاشته است.

طول مسیر افتتاح شده به هشت کیلومتر تونل و ‌٥/٥ کیلومتر خط می‌رسد و توسعه شرقی خط دو مترو تهران از ایستگاه دانشگاه علم و صنعت آغاز و پس از طی سه کیلومتر و عبور از خیابان رسالت تا ایستگاه تهرانپارس ادامه دارد.

همچنین در این راه به صورت رفت و برگشت، بیش از شش کیلومتر ریل‌گذاری شده و دو ایستگاه شهید باقری و تهرانپارس هر یک دارای مساحتی در حدود هفت هزار متر مربع هستند و در طول مسیر و این دو ایستگاه جمعا ‌٣٧٠ هزار مترمکعب خاکبرداری، ‌٨٨ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ‌١٠ هزار تن آرماتور انجام شده و ‌١٠ هزار قطعه تراورس برای نصب ریل‌ها به کار رفته است.

بنا بر این گزارش، در خطوط راه‌اندازی شده یك، دو، چهار و پنج مترو تهران با ‌٥٥ ایستگاه روزانه بیش از یك میلیون ‌پانصد سفر انجام می‌شود که با افتتاح این دو ایستگاه، حدود هشتاد هزار سفر به ظرفیت مسافربری خط دو مترو تهران افزوده خواهد شد.

  

گردآوری:گروه خبرسيمرغ
www.seemorgh.com/news