محسن هاشمی مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: کسانی که می‌گویند دولت‌های گذشته به مترو پول ندادند و ما دوبرابر پرداخت می‌کنیم، کم لطفی می کنند.
 
  به گزارش«فردا» هاشمی درباره دوبرابر شدن بودجه مترو در دولت نهم گفت: برخی روزنامه‌ها از قول دبیر شورای عالی ترافیک نوشته بودند که مترو بودجه‌اش دوبرابر شده، که این تنها اشاره به بودجه‌های ریالی است. 90 کیلومتر متروی کنونی با 52 ایستگاه آن به همراه واگن‌های موجود همه در دولت‌های گذشته انجام شده است، زیرا ما آخرین خرید واگن را هم در سال 83 داشته‌ایم که سال 84 و 85 وارد ناوگان شدند. 14 ماه نیز طول می‌کشد که واگن‌ها ساخته شود. کسانی که می‌گویند دولت‌های گذشته به مترو پول ندادند و ما دوبرابر پرداخت می‌کنیم، کم لطفی می کنند.

مدیر عامل مترو در خوص مهمترین نگرانی ها خود به جز بحث بودجه هم گفت: پس از حل مشکل نقدینگی موانع ملکی داریم. برای احداث کارگاه‌ها و برای ورود به زمین یا خروج از آن اگر پول هم باشد گهگاه نمی‌توانیم زمین بخریم و کار به دادگاه می‌کشد. پس از آن بحث موانع ترافیکی است که اگر بتوانیم موانع ترافیکی را جابه‌جا کنیم و مترو را زیر سطحی بسازیم هزینه‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند و سرعت کار هم بالا می‌رود. مانع بعدی تاسیساتی است زیرا پس از ورود به زمین به کابل‌های برق، تلفن و لوله‌های فاضلاب و ... برخورد می‌کنیم که برای هر کدام چندین مشکل داریم تا بتوانیم با ادارات مختلف به توافق برسیم. پس از آن نیز به موانع مدیریت، طراحی و ... برخورد می‌کنیم که به بنده ختم می‌شود. پس مشکل مترو اول پول و آخرسر محسن هاشمی است.

گله از آقای قرائتی

چندی پیش حجت الاسلام محسن قرائتی از نبود نمازخانه در ایستگاه های مترو انتقاد کرده بود، هاشمی در این باره نیز تصریح کرد: بنده از آقای قرائتی گله‌ای کردم زیرا در شهر تهران و در کنار ورودی هر ایستگاه مترو تا فاصله حدود 100 قدم یک مسجد وجود دارد؛ مانند ایستگاه هفت تیر، شوش و نواب و ... اما متاسفانه درهای مساجد بسته و قفل است. چرا باید مساجد یک وعده نماز جماعت داشته باشند. این که ایستگاه‌ها نمازخانه داشته باشند خوب است اما وقتی بالای سر ایستگاه‌ها مسجد است و با مترو 100 قدم فاصله دارد چه نیازی به نمازخانه است. علاوه بر این، مسائل امنیتی نیز پیدا می‌شود همچون جاسازی یا جابه‌جایی مواد مخدر یا خوابیدن در آنها. پس باید به جای گله از مترو از مسؤولان مساجد خواسته شود که فعال باشند. 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news