بدهی میلیاردی دولت به تامین اجتماعی؟!
نجات امینی: استراتژی و سیاست سازمان تامین اجتماعی در حوزه های معدن، نفت، بانک و صنایع است و برنامه ریزی های لازم انجام شده تا بتوانیم در قبال بدهی های خود از دولت به این چهار اولویت دست پیدا کنیم.

نجات امینی: مذاکرات لازم را در مورد دریافت بدهی از دولت انجام داده ایم اما احتمال اینکه تا پایان سال دولت مبلغی از بدهی خود را پرداخت کند، بعید به نظر می رسد.امینی به میزان بدهی های دولت اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۳، طلب تامین اجتماعی از دولت ۹۲ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت عمده دارایی های خود را واگذار کرده است، گفت: در راستای شناسایی موارد باقی مانده از این دارایی ها اقدام کرده ایم، اما میزان آنها بسیار اندک بوده و قابل واگذاری نیست.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در مورد واگذاری معدن گل گهر، اظهارداشت: چنانچه بتوانیم این معادن را بازپس گیریم و واگذاری آنها احیا شود، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی محقق خواهد شد.

به گفته وی، سازمان تامین اجتماعی آمادگی دارد از پروژه های نفتی و معادنی که دولت در دست اجرا دارد، سهم دولت را خریداری و آنها را از آن خود کند.امینی تاکید کرد: همچنان اصرار داریم بر اساس لیستی که در دولت قبل قرار بود بدهی های تامین اجتماعی پرداخت شود، در دولت جدید محقق شود.

منبع: مهر