دارندگان دفترچه تامین اجتماعی در بیمارستان میلاد رایگان درمان می‌شوند!
دیوید رایت مشاور اعتبار بخشی سازمان بهداشت جهانی و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت کشورهای مختلف که برای شرکت در همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی به ایران سفر کرده‌اند از بیمارستان میلاد بازدید و با مسئولان آن گفت و گو کردند.

محمود پیری قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد در پاسخ به سوالات مدیران وزارت بهداشت کشورها با بیان این که میلاد متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، خاطر نشان کرد: این بیمارستان در ۳ شیفت فعالیت دارد و درمان بیماران در آن توقفی ندارد.پیری با اشار به اداره شرکتی بیمارستان میلاد گفت: اعضای هیئت مدیره بیمارستان میلاد ۷ نفر هستند که همگی از سوی سازمان تامین اجتماعی تعیین می‌شوند.

قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد اظهار داشت: بیشتر مراجعان به بیمارستان دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و به صورت رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: اجرای این طرح باعث شده که میزان پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی مردم بسیار کمتر از گذشته شود که این مهم موجب شده رضایت مندی مردم بیشتر شود.وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی از خدمات درمانی رایگان ،بدون پرداخت فرانشیز استفاده کنند.

قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد با اشاره به قانون الزام درمان رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان گفت: هزینه درمان در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی کمتر از مراکز دولتی و دانشگاهی است.پیری در خصوص رضایت مندی کارکنان بیمارستان میلاد هم گفت: مدیریت بیمارستان به این مهم توجه دارد و افزایش قابل توجه پرکیس کارکنان از جمله اقدامات هیئت مدیره بیمارستان در این خصوص بوده است.

وی ایجاد درمانگاه‌های اقماری و اجرای نظام ارجاع را راهکارهای اساسی کاهش شلوغی در بیمارستان میلاد برشمرد و گفت: با انجام این کارها امیدواریم رضایت مندی بیماران بیشتر از گذشته شود.در ادامه سید محمد حسین میر دهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان میلاد را نماد خدمت در مراکز درمانی کشور و منطقه معرفی کرد و گفت: درمان بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان میلاد رایگان است وبخش اعظمی از مراجعان بیمارستان را این افراد تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیستند گفت: هزینه این افراد در حد بیمارستان‌های دولتی است.میر دهقان، بیمارستان میلاد را افتخار ملی کشور دانست و اظهار داشت امیدوارم بیمارستان هایی از این نوع بیشتر در کشور گسترش یابد چرا که حجم مراجعان به میلاد بسیار زیاد است.وی بیمارستان میلاد را متعلق به سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: هیئت مدیره بیمارستان اتاق فکر میلاد است.

منبع: مهر