فرمانده پليس راه كشور گفت: با توجه به اتمام مرحله اول تعطيلات نوروزی و عدم گنجايش بعضی از محورهای شمالی مانند هراز و كرج ـ چالوس، ممنوعيت ترافيكی در اين محورها برای افزايش ظرفيت عبور و مرور اعمال می‌شود.
  

سرهنگ علیرضا اسماعیلی با تأكید بر دقت بیشتر رانندگان در موقع برگشت از سفر گفت: با توجه به این‌كه اكثر تصادفات چند روز اخیر ناشی از سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است؛ پلیس راه در اجرای تدابیر پیشگیرانه خود با تخلفات مخاطره‌آمیز بدون اغماض برخورد و نسبت به توقیف خودرو، ضبط و پانچ گواهینامه و قفل زدن چرخ خودرو اقدام خواهد كرد. 

وی با بیان این‌كه هزار و 100 دستگاه كامیون و وانت‌بار از زمان طرح نوروزی به علت حمل مسافر در قسمت بار توقیف شده است، اظهار داشت: مأموران پلیس راه از امروز با رانندگان وانت‌بار و كامیونی كه در قسمت بار وسایل نقلیه، مسافر حمل می‌كنند پس از اعمال قانون و تخلیه مسافران با آنان با شدت بیشتری برابر مقررات برخورد خواهند كرد. 

سرهنگ اسماعیلی در ادامه به اعمال محدودیت ترافیكی از امروز اشاره كرد و گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 امروز در محور كرج ـ چالوس و از ساعت 13 در محور هراز به صورت یكطرفه انجام می‌شود. 

وی افزود: برای تردد انواع كامیون به استثنای كامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 صبح الی 24 امروز در محورهای هراز، فیروزكوه، قزوین ـ رشت و ساوه ـ همدان محدودیت ترافیكی اعمال خواهد شد. 

فرمانده پلیس راه كشور با اشاره به توقیف 19 هزار و 936 دستگاه خودروی رانندگان متخلف از شروع طرح نوروزی تاكنون گفت: در این مدت 4 هزار و 491 جلد گواهینامه رانندگان متخلف نیز ضبط شد. 

فرمانده پلیس راه كشور به رانندگان توصیه كرد؛ در هنگام انسدادهای مقطعی صبر و شكیبایی پیشه كنند و برای حفظ جان خود و دیگران از سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ جدا خودداری كنند. 

وی خاطرنشان كرد: شماره تلفن 88255555 مركز كنترل ترافیك پلیس راه كشور به طور شبانه‌روزی اطلاعات وضعیت محورها را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shahabnews.com