شهردار تهران در دیدار نوروزی با جمعی از مدیران حمل و نقل شهری از ایجاد تحول اساسی در شبکه حمل و نقل عمومی تهران در سال 88 خبر داد.
 

دکتر محمدباقر قالیباف در این دیدار اظهار کرد: سیستم یکپارچه حمل و نقل شهری پایتخت که براساس جدولی روشن و منظم و بر مبنای تعرفی جدید و دقیق طراحی شده در سال 88 متحول می ‌شود.

شهردار تهران ضرورت استقرار واحدهای منطقه ‌ای اتوبوسرانی و تاکسیرانی در 22 منطقه تهران و انجام بخش عمده ‌ای از فعالیتهای این دو مجموعه خدماتی در شهرداریهای مناطق را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در اجرای سیاست منطقه محوری‌، "حمل و نقل شهری" به شبکه "حمل و نقل منطقه ای" هویت تازه‌ ای پیدا می‌کند.

قالیباف با تقدیر از مساعی و تلاشهای صورت گرفته در جهت ارتقا و بهبود حمل و نقل عممی در سال 87 و آرزوی سالی با برکت و پر عزت برای عموم مردم، خواستار سعی و تلاش هرچه بیشتر دست اندرکاران امور شهری در جهت خدمت هرچه بهتر به شهروندان در سال 88 شد.

پیش از سخنان شهردار تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه گزارش کوتاهی از فعالیتهای این حوزه در جهت توسعه کیفی و کمی حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: خدمت گزاران حمل و نقل شهری جهت حل مشکل ترافیک به عنوان مهمترین دغدغه شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی همچنین با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی طرح واگذاری بخشی از فعالیتهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی به مناطق از سال گذشته در منطقه سه آغاز شده است، تصریح کرد: البته اجرای رسمی این طرح از سال جدید با جدیت و دقت و به صورت فراگیر در تمامی مناطق به مورد اجرا در می ‌آید.

وی در پایان گزارش خود از برگزاری نهمین کنفرانس مهندسی ترافیک ایران در اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: در این همایش که با حضور مهیمانان خارجی برگزار می‌شود آخرین دستاوردهای سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری حوزه حمل و نقل و ترافیک در قالب نمایشگاهی تخصصی در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
 منبع: tabnak.ir