تازه عروس و دامادها با پرداخت شبی 220 دلار می توانند ماه عسل خود را در اتاق خواب های کاخ صدام، دیکتاتور سابق عراق، سپری کنند.

 

به گزارش عصر ایران، به نقل از روزنامه تایمز لندن، مسوولان گردشگری عراق در ابتکاری تازه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی اعلام کردند: "تازه عروس و دامادها از این پس می توانند ماه عسل خود را در یکی از کاخ های رئیس جمهور سابق عراق در شهر «حله» واقع در 60 مایلی حنوب بغداد سپری کنند."

به گفته مقامات گردشگری عراق، هزینه اقامت عروس و دامادها در اتاق خواب صدام در این کاخ معادل شبی 220 دلار است.

این کاخ با برخورداری از چلچراغ ها و اتاق خواب های بزرگ شهرت فراگیری یافته و اتاق های آن که زمانی مورد استفاده گارد ویژه صدام قرار می گرفت به یک هتل مجلل با تلویزیون های بزرگ تبدیل شده است.

حسین کادیم، مدیر 44 ساله این کاخ ابراز امیدواری کرد: نزدیکی این محل به بغداد و نیز شهر تاریخی بابل باعث جذب گردشگران شود."

وی با بیان اینکه این کاخ اکنون روزانه یک هزار نفر بازدیدکننده محلی دارد افزود: "هرگز نمی توانستم تصور کنم که روزی صدام برود و مردم بتوانند به اینجا بیایند. قبلاً کسانی که به اینجا می آمدند بازداشت می شدند."

یکی از جاذبه های این کاخ، یک درخت خرماست که زمانی به صدام اختصاص داشت و تنها دیکتاتور سابق اجازه داشت از میوه های آن تناول کند.

براساس این گزارش پیشنهاد گذراندن ماه عسل در این کاخ با نظرات مختلفی در بین عراقی ها مواجه شده به نحوی که خالد لیزان یک عراقی که اخیراً ماه عسل خود را در سوریه گذرانده می گوید: "من فکر نمی کنم برای تازه عروس و دامادها گذراندن ماه عسل در اتاق یک شخص مرده کار راحتی باشد."
 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news