اگر پلیس خودش ببیند اقدام زائد دارد و به جای اینکه به مردم خدمت کند مزاحمت برای آنها تولید می‌کند، حتماً در طرح‌های خودش تجدید نظر کرده و این اقدام خودش را تعطیل می‌کند...
 

به گزارش آفتاب، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه دیدار با سرلشکر معمری رئیس پلیس و بازرس کل پلیس گمرکات عمان با بیان این مطلب افزود: «نیروی انتظامی مجری قانون است نه سیاستگذار». 

وی اضافه کرد: «استقرار نظم و امنیت یکی از مطالبات مردم است و احتمال دارد بخش کوچکی از مردم از طرح گشتهای ارشاد راضی نباشند اما اکثریت جامعه از اجرای آن راضی هستند».

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سؤال که برخی از نامزدهای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری صحبت ازتعطیلی اجرای طرح امنیت اجتماعی می کنند گفت: «اساسا طرح این مسائل بدون اطلاع از ملاحظات قانونی به مصلحت نیست و ما قصد نداریم پاسخ بدهیم».

سردار مقدم اضافه کرد: «نامزدهای انتخاباتی تلاش می کنند آرای مردم را جلب کنند و شاید تصور می‌کنند اشاره به این موضوعات رای‌آوراست ولی ما طبق نظرسنجی‌های دقیقی که داریم در موضوع ارزیابی احساس امنیت رضایت مردم در طرحهای امنیت اجتماعی بسیار بالاست و مطالبه اساسی جامعه از پلیس است».

وی اضافه کرد: «پلیس زمانی که کمرنگ‌تر عمل می‌کند مواجه می‌شود با تماس‌های مکرر و فشارهای مردم برای مقابله با اراذل و اوباش، مواد فروشان و ... و از ما تقاضا می‌کنند که پلیس با ناهنجاری‌ها و پلشتی‌ها اجتماعی برخورد تندی داشته باشیم».

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید براینکه طرح امنیت اجتماعی پشتوانه قانونی دارد اظهار داشت: «مردم از طرح امنیت اجتماعی رضایت بالایی دارند».

سردار مقدم تصریح کرد: «تمام اقدامات ناجا دارای عقبه قانونی است و مبتنی بر سیاست‌گذاری‌ها و قانونی است که در مراجع تصمیم گیری مصوب می‌شود».

وی اضافه کرد: «من فکر نمی‌کنم که طرح این مسائل به مصلحت باشد زیرا امروز استقرار نظم و امنیت و ارتقاء امنیت اجتماعی یکی از مطالبات مردم است و قصد نداریم که هر نامزدی سخن گفت ما پاسخ بدهیم، چون بخشی از این‌ها را صحبت‌های انتخاباتی تلقی می‌کنیم».

فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات گشتهای ارشاد اشاره کرد و گفت: «یک بخشهایی از جامعه که هدف تذکر گشت‌های ارشاد هستند و بخش کوچکی را تشکیل می‌دهند شاید ناراضی باشند ولی بخش‌های بزرگتر جامعه از ما درخواست برخوردهای تندتری را دارند که ما باید بین این مسائل تعادل برقرار کنیم».

سردار مقدم با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه جامعه متدین و متشرع است و هموار ما را تحت فشار قرار می دهد که چرا پلیس با ناهنجاری‌ها و کژ رفتاری‌های برخی برخورد نمی‌کند و به نوعی مسامحه می‌کند افزود: «ما باید تعادل را برقرار کنیم در حدی که ناهنجاری‌های اجتماعی از حد خود تجاور نکند».

وی اضافه کرد: «ما ابلاغ کردیم صرفاً ماموران زن به خانم‌ها تذکر بدهند و این تذکرات جنبه ارشادی دارد و پلیس نیت برخورد ندارد و کسانی که رفتار آنها با تذکر قابل رفع نباشد آنها را به مراکز پلیسی منتقل و از آنها تعهد گرفته و خانواده‌های آنها را در جریان کژرفتاری‌های فرزندانشان قرار می‌دهیم».
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه یک در هزار از کسانی که دستگیر شده‌اند به مراجع قضایی معرفی گردیده‌اند، افزود: «بزرگ‌نمایی گشت‌های ارشاد و تلقی اینکه این گشت‌ها مقابل مطالبات مردم است، تلقی غلط است».

سردار مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی تلاش می‌کند مرتباً مطالبات اجتماعی را سنجش و ارزیابی و متناسب با نیازهای مردم عمل کند،افزود: «اگر پلیس خودش ببیند اقدام زائد دارد و به جای اینکه به مردم خدمت کند مزاحمت برای آنها تولید می‌کند، حتماً در طرح‌های خودش تجدید نظر کرده و این اقدام خودش را تعطیل می‌کند».

وی با تأکید بر اینکه اساس ورود به این حوزه خیلی جالب نیست و ما هم اهمیت نمی‌دهیم‌، خاطرنشان کرد: «این بحث مختص این زمان نیست و چند سالی است که این بحث‌ها ادامه دارد و ناجا تلاش می‌کند از فراز و فرود اجتناب نماید».
 
 
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news