مدارس تهران باز هم تعطیل شدند
دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا تهران از تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و نواحی یک و دو، کهریزک و شهرستان ری در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد و گفت: این اقدام بنا به تصمیم کمیته اضطراری آلودگی پایتخت صورت می گیرد.

تأخیر دو ساعته کار ادارات در روز سه‌شنبه

معاون پایش و نظارت اداره محیط زیست استان تهران از تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش دبستانی، مهدهای کودک آموزش و پرورش و بهزیستی مناطق 22 گانه شهر تهران و نواحی 1 و2 شهرستان ری و همچنین کهریزک در روز دوشنبه وسه شنبه خبر داد. با اشاره به اینکه با توجه به اطلاعات دریافتی از سازمان هواشناسی و اطلاعیه این سازمان، کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا صبح امروز با حضور معاون عمرانی استاندار و همه اعضا تشکیل جلسه داد، گفت: تصمیماتی در این جلسه اخذ شد.

وی اظهار کرد: برای روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش دبستانی، مهدهای کودک آموزش و پرورش و بهزیستی برای مناطق 22 گانه تهران و ناحیه 1 و 2 شهر ری و همچنین منطقه کهریزک تصویب شد.

معاون پایش و نظارت اداره محیط زیست استان تهران اظهارکرد: ساعت کار ادارات دولتی و بخش خصوصی به غیر از بانک‌ها، مراکز درمانی و نیروی انتظامی و نظامی شهر تهران و شهرستان ری در روز سه‌شنبه با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

رستگاری افزود: اجرای طرح زوج و فرد برای روز دوشنبه در مناطق 22 گانه تهران اجرا می‌شود. همچنین عدم فروش طرح ترافیک روزانه تا پایان روز سه‌شنبه، ممنوعیت تردد کامیون‌ها از ساعت 24 شب تا 6 صبح از امشب تا پایان روز سه‌شنبه مصوب شده است.

وی افزود: عدم برگزاری هر نوع مسابقات ورزشی صبحگاهی در فضای باز و بوستان‌ها در روز دوشنبه و سه‌شنبه، ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه، کارخانجات آسفالت و کارگاه‌های عمرانی تا پایان روز سه‌شنبه، تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا به ویژه در مبادی ورودی شهر تا پایان روز سه‌شنبه و استقرار اورژانس در میادین اصلی از دیگر مصوبه‌های کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا بوده است.

 

منبع:ایسنا