يك فوريت طرح «شهر دوستدار كودك» در جلسه امروز شورای شهر تهران تصويب شد.
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در یكصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ابتدا یك فوریت طرح «شهر دوستدار كودك» بررسی شد.
احمد مسجد جامعی، عضو كمیسیون فرهنگی شورای شهر در خصوص مناسب سازی شهر تهران برای كودكان اظهار داشت: بر اساس رده‌بندی‌ها و شاخص‌های بین المللی افراد دارای سن پایین‌تر از 15 سال را كودك محسوب می‌كنند. 20 درصد از جمعیت كلانشهر تهران در سال 85 را كودكان تشكیل داده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به تعهدات پذیرفته شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص و با توجه به الحاق شهر تهران به شهرهای دوستدار كودك در سال 86، شهرداری تهران نیز به عنوان دبیرخانه هدایت این پروژه را پذیرفته است و باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.
مسجد جامعی گفت: با تدابیری كه نسبت به این موضوع اندیشیده شد تلاش كردیم یك تعریف مشخص از شهر دوستدار كودك ارائه دهیم.
وی تصریح كرد: كودكان نیازهای خاص خودشان را دارند ولی این در حالی است كه در تهران با كمبود فضاهایی رو به رو هستیم كه كودكان در آن نیاز به فعالیت دارند و ظرفیت‌های لازم برای آنها پیش بینی نشده است.
معصومه ابتكار نیز در این جلسه اظهار داشت: شورای شهر نیز باید موضع خود را در خصوص این امر كه در واقع ایجاد نشاط و ایمن‌سازی شهر را برای كودكان در بردارد مشخص كند.
وی ادامه داد: وجود شهر دوستدار كودك می‌تواند برای تشكل‌های مردم نهاد نیز قابل توجه باشد و توجه به كودكان را سرلوحه كار خود قرار دهد.
رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر افزود: در حال حاضر كودكانی كه به تكدی گری یا بزهكاری در سطح شهر مشغول هستند نشان دهنده این است كه شهر ما از شهر دوستدار كودك فاصله دارد.
بر اساس این گزارش یك فوریت این طرح با اكثریت آرای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news