شرایط استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تعیین شد.
 

علی کریمی فیروزجایی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شرایط پذیرش حدود 53 هزار معلمان حق التدریسی امروز در کارگروه آموزش و پرورش این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا مطابق با برخی شرایط این دسته از معلمان جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.
وی، حداقل 12ساعت در هفته اشتغال به تدریس، دارا بودن حداقل مدرک فوق دیپلم، دارا بودن چهار سال سابقه کار برای لیسانسه ها و پنج سال سابقه کار برای فوق دیپلمه ها به شرط اشتغال به تدریس در سال جاری را از شرایطی برشمرد که برای استخدام این دسته از معلمان لحاظ شده است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افرادی که طبق این قانون استخدام می شوند، مکلفند به مدت 10سال از تاریخ تصویب این قانون در مناطقی که آموزش و پرورش نیازمند نیرو است بخصوص در مناطق محروم و روستایی خدمت کنند و انتقال آن ها بعد از پایان 10سال آن هم طبق ضوابط و بر مبنای نیاز مقصد و عدم نیاز مبدا امکان پذیر است.
کریمی با اشاره به اینکه از زمان تصویب این قانون بکارگیری نیروی حق التدریسی جدید از سوی وزارت آموزش و پرورش ممنوع است، افزود: وضعیت استخدام هفت هزار نفر از آموزشیارن نهضت سواد آموزی نیز تعیین شد.
وی ادامه داد: بر این اساس آموزشیاران نهضت سواد آموزی که قبل از سال 1380 مشغول به تدریس شده اند نیز طبق این قانون جذب آموزش و پرورش می شوند و مابقی آموزشیاران نهضت سواد آموزی یعنی آن دسته از افرادی که در سال های بعد 1380مشغول به تدریس شدند( 49هزار نفر) با اولویت رشته تحصیلی و نیاز مناطق طبق شیوه نامه آموزش و پرروش که به تایید هیات وزیران رسیده است، جذب خواهند شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از یک هزار و 800نفر مربی پیش دبستانی، بیش از نیمی از مربیان پیش دبستانی سال گذشته جذب آموزش و پرورش شدند که حدود 900 نفر دیگر از آن ها طبق این قانون باید جذب آموزش و پرورش شوند.
کریمی پیش بینی کرد: تا پایان اردیبهشت ماه طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی برای نهایی شدن و تصویب به صحن علنی مجلس برود.

 

  

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news