فروش وقت مصاحبه ویزا در سفارت آلمان در تهران
در پی انتشار مطلبی با عنوان «یک دلالی نوین: وقت سفارت!» با موضوع فروش وقت مصاحبه ویزا در سفارت آلمان در تهران، این سفارتخانه توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات سفارت آلمان درباره فروش وقت ویزا

در توضیح سفارت آلمان در تهران، آمده است: «اصل مطلب در خصوص اشخاصی است که اعلام می‌دارند از طریق سیستم اینترنتی نمی‌توانند وقت بگیرند و ادعا می‌نمایند که این امر تنها در قبال پرداخت پول و از طریق آژانس‌ها امکان‌پذیر است. پیشاپیش باید اعلام نمود: بله، در حال حاضر گرفتن وقت سفارت سخت است اما نه غیر ممکن. متقاضیان بسیاری به ما اعلام می‌کنند که خودشان وقت گرفته‌اند، بسیاری نیز پس از اقدام ناموفق جهت گرفتن وقت، با ما تماس می‌گیرند. دلیل این امر نیز تقاضای زیادی است که ما و همچنین دیگر سفارت‌های شنگن در این اواخر با آن روبه‌رو شده‌ایم. ما از این افزایش علاقه مرتبط با تحولات اخیر بسیار خرسندیم.

سفارت روزانه بیش از 200 درخواست روادید دریافت می‌نماید. همکاران سفارت در سال 2015 میلادی به بیش از 50 هزار درخواست روادید رسیدگی نمودند. با این وجود افزایش تقاضا بیش از این می‌باشد که به همین دلیل نیز بخش روادید سفارت آلمان، پرسنل خود را افزایش داده است و مقدمات انتقال به ساختمان بزرگ‌تری در دست اجرا می‌باشد که رفاه بیشتری نیز برای مراجعه‌کنندگان به همراه خواهد داشت.

اما بازگردیم به موضوع اصلی: چرا بسیاری از متقاضیان جهت گرفتن وقت، پولی به بیمه‌ها یا آژانس‌ها پرداخت می‌نمایند، در حالی که می‌توان شخصا و به طور رایگان این کار را انجام داد؟ احتمالا جهت عدم گذاشتن زمان برای گرفتن اینترنتی وقت که می‌تواند زمان‌گیر باشد. به دلیل تقاضای زیاد، وقت‌های موجود به سرعت پر می‌شوند. تنها در صورتی می‌توان از وقت گرفته‌شده جهت ارائه درخواست استفاده نمود که در زمان گرفتن وقت، اطلاعات شخصی مانند شماره گذرنامه وارد شده باشد. این اطلاعات در زمان مصاحبه کنترل می‌گردند. استفاده از روشی دیگر، گرفتن وقت از داخل آلمان و توسط اقوام و یا دعوت‌کنندگان متقاضیان برای دوستان، اقوام و یا شرکای کاری‌شان در ایران را غیر ممکن خواهد کرد. همچنین تدابیر امنیتی ما از تغییر و دستکاری بعدی اطلاعات پیشگیری می‌کنند.

سفارت همواره در هرجا و از هر طریق ممکن به متقاضیان اعلام می‌کند که گرفتن وقت رایگان می‌باشد و سفارت هیچگونه همکاری با آژانس‌ها و اشخاصی که در قبال پول چنین خدماتی ارائه می‌نمایند، ندارد. برای تمام اشخاصی که با این وجود تردید دارند، روند کاری شفاف و کنترل امور برای ما بسیار با اهمیت است. هرگونه اطلاعات دقیق در خصوص امر خلاف و یا ناهنجاری را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم. البته تلاش‌های ما جهت پذیرش درخواست‌های بیشتر، محدود به این موارد نمی‌باشد. در امر صدور روادید نیز از تمام راه‌های مجاز جهت صدور روادیدهای حتی‌الامکان بلندمدت استفاده می‌کنیم تا مسافرین برای سفر بعدی، نیازی به مصاحبه مجدد در سفارت نداشته باشند.

در سال گذشته، بیش از یک‌پنجم روادیدها، روادیدی با اعتبار حداقل یک سال بود. این روند رو به افزایش است. در سه ماهه آخر سال 2015، تقریبا یک‌سوم روادیدها، روادیدهای چندساله بود. این روند کاری، نه تنها باعث تسهیل سفر می‌گردد، بلکه فضایی فراهم می‌نماید برای رسیدگی به درخواست‌های بیشتر. ما با تمام توان از افزایش خوشایند مسافرت‌ها حمایت می‌نماییم!»

 

منبع: ایسنا