باد ، باران و طوفان در راه است
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشو از وزش باد شدید به همراه گردو خاک طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل و همچنین مناطقی از شمال شرق کشور خبر داد.

طوفان در راه ایران!

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشو از وزش باد شدید به همراه گردو خاک طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل و همچنین مناطقی از شمال شرق کشور خبر داد.مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تداوم حضور گرد و خاک در مناطق غربی، از وزش باد شدید به همراه گردو خاک طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل و همچنین مناطقی از شمال شرق کشور خبر داد.

 احد وظیفه  درخصوص پیش بینی وضعیت جوی کشور طی ۲۴ ساعت آینده گفت: طی سه روز آینده در شمال‌غرب کشور و ارتفاعات البرز  مرکزی، رگبار و رعد برق، گاهی با وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد، تگرگ رخ خواهد داد. امروز نیز با  نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، برای این مناطق رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 وی افزود: روز شنبه نیز بارش پراکنده باران در این مناطق ادامه خواهد داشت و دریای خزر در این دو روز مواج می‌شود.

 مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به ورود توده گرد وخاک از عراق به استان‌های غربی کشور، تصریح کرد: امروز با نفوذ این توده از عراق در غرب، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از شمال غرب، پدیده گرد و غبار پیش بینی می‌شود. به همین خاطر به تدریج مناطقی از  مرکز، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز را فرا گرفته و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

 به گفته وظیفه، خروجی مدل‌های هواشناسی  بیانگر تداوم شرایط برای تشکیل گرد و خاک در کشور عراق و همچنین انتقال آن به نواحی غربی کشور تا روز یکشنبه است، اما روزهای شنبه و یکشنبه نسبت به روز جمعه از غلظت گرد و غبار در این مناطق به تدریج کاسته می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید به همراه گرد و خاک طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق بویژه در منطقه زابل و همچنین مناطقی از شمال شرق کشور خبر داد و گفت: در دو روز آینده برای استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان، تهران و سمنان بویژه در بعدازظهر وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

 وظیفه در خصوص وضعیت آب و هوای استان تهران در روز یکشنبه نیز گفت: بیشینه دمای استان تهران در روز این روز ۲۵ و کمینه آن ۲۴ درجه خواهد بود. وضعیت جوی این استان نیز غبارآلود، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید  و همچنین باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

 وی ادامه داد: برای روز یکشنبه نیز استان تهران در انتظار هوایی غبارآلود، در بعدازظهر با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و همچنین باد و گرد و خاک است. دمای هوا در گرم‌ترین ساعت به  ۳۵ و در سردترین زمان به  ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

منبع: ایسنا