سیاه و کبود شدن دختران خردسال زیر شلاق های بی رحمانه پدر
کارشناسان بهزیستی با گزارش های مردمی در جریان محرومیت از تحصیل 2 کودک دختر قرار گرفتند و اقدامات خود را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز کردند. مادر این دختران گفت: او دخترانم را وادار کرده است هر کدام باید 150 بار شنا بروند و برای هر بار که کمتر رفته باشند آن ها را شلاق می زند.

شکنجه پدرانه، شنا بروید تا شلاق نخورید!

کارشناسان بهزیستی با گزارش های مردمی در جریان محرومیت از تحصیل 2 کودک دختر قرار گرفتند و اقدامات خود را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی آغاز کردند.ماجرای این کودک آزاری هنگامی لو رفت که مادر کودکان که در منطقه خواجه ربیع مشهد زندگی می کند در این باره به کارشناسان اجتماعی و مددکاری گفت: 15 سال قبل با همسرم  ازدواج کردم. او به مواد مخدر اعتیاد دارد و مانع از ادامه تحصیل دخترانم شده است.

این زن 35 ساله در حالی که عنوان می کرد: از رفتارهای خشن و وحشتناک همسرم به شدت می ترسیم و امنیت جانی نداریم، اضافه کرد: فرزندانم بسیار باهوش و درسخوان هستند، اما همسرم با این ادعا که آن ها در محیط مدرسه گمراه می شوند از تحصیل آن ها جلوگیری می کند و از سوی دیگر نیز با بهانه های خیلی بی ربط، دختران بی گناه را مورد ضرب و جرح قرار می دهد. این زن ادامه داد: همسرم دست و پاهای فرزندانم را با طناب می بندد و به کف پاهای آن ها با کابل و سیم لوازم صوتی و تصویری شلاق می زند! اگر من هم اعتراض و یا مقاومت بکنم در منزل را قفل می کند و مرا نیز به شدت کتک می زند!

کارشناسان بهزیستی پس از صحبت با پدر معتاد کودکان که با دستور مدعی العموم انجام گرفت، طی گزارشی به دستگاه قضایی اعلام کردند که مرد معتاد 40 ساله، فردی بسیار عصبی و پرخاشگر است که عقاید نامتعارفی نیز دارد. بنابراین به دستور مقام قضایی، این مرد برای مشاوره و اقدامات روانپزشکی در یکی از مراکز درمانی بستری شد، اما مدتی بعد از این ماجرا، دوباره به آزار و اذیت کودکانش ادامه داد و رفتارهای خشن گذشته خود را تکرار کرد.

این بار مادر کودکان با طرح شکایتی از همسرش، اظهار داشت که او 2 دختر 12 و 10 ساله را شکنجه کرده است. بنابراین به دستور قاضی پرسا (معاون قضایی دادستان مشهد) کودکان مذکور به پزشکی قانونی معرفی شدند و پزشکان پس از انجام معاینات و بررسی های لازم، وجود آثار ضرب و جرح در نقاط مختلف بدن کودکان را تایید کردند.

در همین حال این پرونده برای بررسی قضایی به شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و توسط قاضی هادی سبحانی مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. مادر کودکان در حالی که از وضعیت موجود در منزلش ابراز نگرانی می کرد به قاضی پرونده گفت: همسرم اعتقاد دارد نباید دختران غذای کامل بخورند و تنها باید به نان اکتفا کنند. از سوی دیگر هم او آخر هر هفته آن ها را محاکمه می کند که در طول هفته چه کارهای اشتباهی انجام داده اند و سپس آن ها را با شلاق مجازات می کند.این زن همچنین گفت: او دخترانم را وادار کرده است هر کدام باید 150 بار شنا بروند و برای هر بار که کمتر رفته باشند آن ها را شلاق می زند.

 2 دختر مذکور که از نظر جثه بسیار ضعیف و لاغر بودند و تحت فشار شدید جسمی و روحی قرار داشتند با نشان دادن زخم های ناشی از شکنجه پدر معتادشان به قاضی سبحانی گفتند: ما از پدرمان می ترسیم شما را به خدا او را آزاد نکنید! او خیلی ما را کتک می زند و آزار می دهد! یکی از دختران ادامه داد: من از ترس پدرم تعمیرات لوازم صوتی و تصویری را آموخته ام، اما پدرم می گوید نباید به مدرسه بروید و به بهانه های مختلف ما را تنبیه می کند! 

بنابراین گزارش، مقام قضایی در شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پس از شنیدن اظهارات دختران و مطالعه گزارش کارشناسان بهزیستی، دستور معاینه مرد معتاد در کمیسیون روانپزشکی را صادر کرد و بدین ترتیب این مرد 40 ساله دوباره مورد معاینات دقیق قرار گرفت اما پزشکان پس از بررسی های کارشناسی نظر دادند که مرد مذکور اگرچه در امور مالی قدرت تصمیم گیری درستی ندارد اما به خوبی قدرت و اراده تمیز و تشخیص اعمال خوب و بد را دارد و می تواند درباره اعمال خودش تصمیم گیری کند. با اعلام نظر پزشکان و بررسی دقیق پرونده، مقام قضایی با صدور قرار قانونی، متهم به ایراد ضرب و جرح عمومی را در حالی روانه زندان کرد که ماجرای کودک آزاری های وی باید در شعبات کیفری خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گیرد. 

 

منبع: روزنامه خراسان