امداد سبز ایجاد می‌شود
طرح «امداد سبز» با مشارکت سازمان داوطلبان هلال احمر و سازمان حفاظت محیط زیست و جمع کثیری از داوطلبان برای مقابله با پدیده‌های مخرب زیست محیطی اجرا می‌شود.

با طرح امداد سبز آشنا شوید

فرح ناز رافع - رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در نشست مشترک جمعی از مسئولان سازمان‌های محیط زیست و این سازمان با بیان اینکه سازمان داوطلبان متعلق به همه ایرانیان است و ایده فعالیت‌های آن بر اساس تفکر جهانی و اقدام منطقه ای، پایه ریزی شده است، اظهار داشت: امروز حفاظت از محیط زیست دغدغه ای فراگیر در تمام دنیاست بنابراین رفع آن نیز مستلزم همبستگی و پیوستگی دولت و ملت است.

رافع ادامه داد: هدف اصلی طرح امداد سبز، در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی متمرکز است که با ارائه آموزش‌های کاربردی و همگانی، داوطلبان مشارکت کننده در این طرح می‌توانند نیروهای موثری برای کاهش عوامل مخرب محیطی و ارتقای جایگاه فعالیت‌های حافظ منابع طبیعی باشند.

گفتنی است در این نشست طرفین متعهد شدند تا با ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح امداد سبز در آینده‌ای نزدیک، آلودگی هوا، پسماندها، بحران آب، بیابان زدایی، فرسایش و نابودی جنگل‌ها، از بین رفتن گونه‌های جانوری و گیاهی، تالابها، توسعه پایدار، اقتصاد محیط زیست و ایمنی زیستی را به عنوان اولویت‌های سرفصل‌های همکاری مشترک قرار دهند. همچنین مسئولان سازمان محیط زیست نیز در این نشست، عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شدند.

براین اساس با مشارکت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و سازمان حفاظت محیط زیست و جمع کثیری از داوطلبان برای مقابله با پدیده‌های مخرب زیست محیطی در قالب طرح امداد سبز، آموزش‌های مجازی را از طریق سامانه سازمان محیط زیست دریافت می‌کنند.

 

 

منبع : تسنیم