امام جمعه موقت اصفهان با ابراز نگراني از دوچرخه سواري بانوان در سطح شهر گفت: اين پديده نوعي جريحه دار كردن عفت عمومي است

 

به گزارش موج از اصفهان، دومین كمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر استان با حضور آیت ا... مهدوی دبیر ستاد احیاء استان، فرمانده نیروی انتظامی و دادستان عمومی و انقلاب استان و دیگر اعضای كمیسیون برگزار شد.
آیت ا... مهدوی با بیان اینكه محیط پارك ناژوان باید با كار فرهنگی یك محیط آرام باشد كه خانواده های متمدن در آن احساس آرامش كنند اظهار داشت: یكی از این اقدامات فرهنگی می تواند پخش اذان در محیط پارك ناژوان باشد و از آنجا كه از سال ها قبل پخش اذان در سطح شهر در دستور كار مدیران شهری بوده و هنوز صورت نگرفته می توان گفت با این كار محیط معنوی در سطح شهر حاكم می شود.
در دامه این جلسه فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینكه هنگام دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر شوژه های نامناسبی اتفاق می افتد گفت: همراه داشتن سگ و سگ گردانی در سطح شهر از معضلات این فصل از سال می باشد كه با گرم تر شدن هوا این مسأله بیشتر می شود و محیط نامناسبی را در سطح شهر به وجود می آورد.
سردار صدرالسادات با اشاره به وضع موجود پارك ناژوان اعلام كرد: یكی ا زمشكلات این پارك، عدم نور مناسب و تاریكی این پارك در برخی مناطق آن می باشد كه باعث شده این محیط تاریك، محلی برای تجمع ارازل و اوباش و بعضی اعمال مجرمانه آنها باشد به طور مثال در چند ماه گذشته چهار درگیری و چاقوكشی در این محل اتفاق افتاد كه عوامل آن دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین 26 دستگاه خودرو به دلیل اعمال مجرمانه توقیف و به 207 خودرو تذكر لسانی داده شد و از 11 نفر از بانوانی كه در این محل اقدام به دوچرخه سواری كرده بودند تعهد اخذ شد.
صدرالسادات ضمن تشكر از مدیریت مجموعه ناژوان كه همكاری خوبی با عوامل نیروی انتظامی در برخورد با جرایم در این مجموعه داشته اند خاطرنشان كرد: یكی ا زمشكلات پارك ناژوان عبور و مرور كاروان های عروسی در ساعات پایان شب می باشد كه باید برای آن راهكار قانونی و چاره اندیشی شود.
در این جلسه مصوب شدد با اقدامات فرهنگی در محیط پارك ناژوان و روشنایی بیشتر پارك ا زوقوع جرم پیشگیری به عمل آید و با شناسایی نامحسوس خودروهایی كه اقدام به اعمال مجرمانه از قبیل آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس و عدم رعایت شئونات اسلامی می كنند گزارش آن به مقامات قضایی ارسال شود.
اجرای طرح های كنترلی و پیشگیری كننده در ایام خاص و تعطیلات و جداسازی محل ورزش بانوان و آقایان در پارك های ناژوان و حاشیه زاینده رود ظرف یك ماه آینده جزء مصوبات دیگر این جلسه بود.

  

 گرآوری: گروه خبر سیمرغ 

www.seemorgh.com/news