زندگی سخت زن شمالی
بانوی مومنه ای در املش در حالی زندگی سپری می‌کند که خانه‌اش به طول چهار متر و عرض سه متر و ارتفاع آن تا سقف فقط ۱۲۰ سانتی متر است.

ایکاش مسئولان این را ببینند

به گزارش ۸دی به نقل از املش ما، شاید باورتان نشود اینجا زیرزمین خانه ای است که طول چهار پنج متر و عرضی حدود سه متر دارد و ارتفاع آن از سطح زمین تاسقف حدود صد و بیست سانتی متر است.بله اینجا سکونت گاه زنی درمانده از همه جاست. او به تنهایی در زیرزمین خانه‌ی خواهرش زندگی می‌کند . در سرویس بهداشتی و حمامش فقط یک نفر می تواند بصورت نیم خیز برود و استحمام کند.

یک اجاق گاز کهنه، یک دست رخت خواب فرسوده ، یک سینک ظرف شویی و یک فرش و چند تکه موکت تمام دارایی‌اش از دار دنیاست.

این زن تنها، هیچ پناهگاهی جز این زیرزمین خانه‌ی خواهرش ندارد. باید تاسف خورد و از این غصه سر به قبرستان فرو برد که در این همه بریز و بپاش های کشور مردمی هستند که سقفی ندارند تا شبی را، راحت به صبح برسانند.

وقتی این صحنه را دیدم اشک ازچشمم جاری شد

تصمیم گرفتم تعدادی از مسئولین شهر املش را با خود همراه کنم شاید اتفاقی خوب رقم بخورد. بابک ریحانی شهردار املش و برادر پاسدار اسماعیل رمضانپور بهمراه یکی از دوستان بسیجی ام مرا همراهی کردند تا به کمک این خواهر مومنه بریم وقتی به منزلش رسیدم و جویای احوال شدیم خواهرزاده اش سراغش را در کلاس قرآن محل داد.

اجازه گرفتیم تا از محل زندگی بازدیدی داشته باشیم ، زنی بی کس و تنها در چه مکانی زندگی می کند، اصلا کمر طاقت ندارد چند دقیقه اینور و آنور برود چه برسد به اینکه عمری در آن زندگی کرد.

همه بغض گلویشان را گرفته بود وقتی به چشم فرمانده بسیجی مان خیره شدم حال خوشی نداشت و سرش را از تاسف تکان می داد.

با خودم گفتم کشوری که این همه ثروت دارد چرا برخی باید اینگونه اسف بار زندگی کنند ، چرا برخی از یاد برده اند مردم ولی نعمت شان هستند، همان مردمی که در عرصه های سیاسی و اجتماعی حماسه خلق می کنند این حق شان نیست!

به همراه شهردار به دفتر کارش بازگشتیم و وی موضوع را با تعدادی از دوستانش مطرح کرد و از آنها استمداد طلبید تا کمک کنند و سرپناهی برای آن زن مومنه فراهم سازیم . خدا را شکر دوستی ۱۰۰۰ بلوک متقبل شد ، فرمانده بسیج هم گفت: نیروهایم را بسیج می کنم که در ساخت خانه کمک کار باشند.

عزم مان جزم شده است تا به کمک شهردار و فرمانده بسیج و تعدادی از دوستان گره این مشکل را باز کنیم و خانه ای کوچک برایش بسازیم و این استعانت را از تک تک همشهریان مان داریم که در این راه دست مان را بگیرند.

زندگی سخت زن شمالی-1زندگی سخت زن شمالی

زندگی سخت زن شمالی-2

زندگی سخت زن شمالی-2

 

منبع: املش ما