رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: یک واحد غیر مجاز کشتار و توزیع فرآورده‌های شتر مرغ در شهر شریفیه شهرستان البرز شناسایی شد.
خبرگزاری مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز گفت: یک واحد غیر مجاز کشتار و توزیع فرآورده‌های شتر مرغ در شهر شریفیه شهرستان البرز شناسایی شد.
 
علی آقاجان نیا معلم اظهار کرد: یک واحد غیر مجاز کشتار شتر مرغ پس از یک ماه تحقیقات و بررسی و نمایان شدن ماهیت اصلی آن، با حکم مقامات قضایی مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد در این واحد شترمرغ خارج از پوشش نظارتهای بهداشتی دامپزشکی، شترمرغ کشتار و پس از بسته بندی، با لیبل تقلبی به بازار عرضه می شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز افزود: بر اساس اطلاعات واصله و تحقیقات چندین روزه فعالیتهای این واحد تحت نظر قرار گرفت و در نهایت شب گذشته اکیپی از کارشناسان دامپزشکی با حکم قضایی و با همراهی نماینده‌گان فرمانداری شهرستان و کلانتری شریف آباد بصورت سرزده به محل مراجعه و تعداد ۱۴ لاشه‌ی شتر مرغ سلاخی شده به همراه ۴ لاشه‌ی تازه ذبح شده کشف گردید که همه‌گی تا تعیین تکلیف از سوی مراجع قضایی با حفظ شرایط بهداشتی به یکی از سردخانه‌های تحت نظر دامپزشکی منتقل شد.

معلم در ادامه افزود: این واحد علاوه بر کشتار غیر بهداشتی و غیر مجاز خود، و نهایتا در همان مکان محصولات قصابی شده را در قالب‌های مختلف بسته بندی و با درج برچسبهای تقلبی روی محصولات، آنها را به بازار عرضه می کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان البرز بیان کرد: این واحد تا تعیین تکلیف نهایی توسط مقام قضایی پلمپ شد.


منبع: مهر