کشف 3200 دست کله‌پاچه غیربهداشتی در کاشان
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان از کشف و ضبط 3200 دست کله پاچه و 400 کیلو گوشت قرمز که به صورت غیربهداشتی نگهداری می‌شد خبر داد.

کشف 400 کیلو گوشت قرمز غیربهداشتی

خبرگزرای ایسنا: عباس شاه میرزایی با اعلام این خبر اظهار کرد: این محموله کشف شده برای بررسی‌های بهداشتی، نمونه برداری و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ارسال شده است. وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از 1700 بازدید از واحدهای مرتبط با فرآورده‌های خام دامی شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته بندی، رستوران‌ها، سردخانه‌ها، آشپزخانه‌ها و مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی انجام گرفته است که از این تعداد 35 مورد تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی، دو مورد به دادگاه ارجاع شده است و چهار باب واحد متخلف پلمب شده است. 

سرپرست شبکه دامپزشکی کاشان اظهار کرد: در راستای تأمین سلامت فرآورده‌های خام دامی اکیپ‌های نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی، بیش از هفت تن فرآورده خام دامی شامل گوشت مرغ-گوشت قرمز و ماهی غیرقابل مصرف کشف و پس از طی مراحل قانونی از چرخه مصرف خارج شد.

شاه میرزایی افزود: نظارت بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در عهده سازمان دامپزشکی است و در راستای این وظیفه قانونی محوله کشف شده یک سردخانه غیرمجاز نگهداری فرآورده‌های خام دامی شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی پلمب شد.

وی با قدردانی از شهروندان به دلیل گزارش‌های مردمی از واحدهای متخلف در سطح شهرستان اظهار کرد: گزارش‌های مردمی به عنوان یکی از منابع مهم کسب اخبار و برخورد با متخافین محسوب می‌شود و نقش تعیین کننده‌ای در ارتقای سلامتی و بهداشت مردم دارد.

شاه میرزایی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تختلف در نحوه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را با سامانه پاسخگویی و اطلاع رسانی دامپزشکی شهرستان به شماره 1512 اعلام کنند.




منبع: ایسنا