نجات پرواز «ام.اچ» مالزی از یک حادثه جدید
یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی ساعاتی پس از پرواز از لندن به مقصد کوالالامپور به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه 'هیترو' لندن شد تا این شرکت هوایی حادثه تلخ دیگری را در پروازهای 'ام.اچ' تجربه نکند.
خبرگزاری ایرنا: یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی ساعاتی پس از پرواز از لندن به مقصد کوالالامپور به دلیل نقص فنی مجبور به بازگشت به فرودگاه 'هیترو' لندن شد تا این شرکت هوایی حادثه تلخ دیگری را در پروازهای 'ام.اچ' تجربه نکند.
 
این شرکت هواپیمایی مالزی که دو حادثه بزرگ و تلخ ام.اچ 370 و ام.اچ 16 را از سال 1392 تاکنون تجربه کرده است روز پنجشنبه در تارنمای خود اعلام کرد که پرواز ام.اچ یک' که از فرودگاه 'هیترو' پرواز کرد بر فراز آسمان آلمان دچار نقص فنی در یکی از درب های این ایرباس A380 شد.
 
بر اساس بیانیه خطوط هوایی مالزی، صدا و لرزش ایجاد شده در این پرواز خطر جدی نبوده است، اما کاپیتان این پرواز به دلیل امنیت مسافران نسبت به بازگشت اقدام کرده است.
 
این هواپیما قرار است توسط مهندسان و کارکنان فنی ایرباس مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
بر اساس این گزارش، پرواز ام.اچ یک حدود چهارساعت پس از پرواز نسبت به بازگشت به فروگاه 'هیترو' اقدام کرده بود.
 
خطوط هوایی مالزی در حالی با این مشکل مواجه شده است که اخبار دو حادثه پیشین این شرکت هواپی شامل ام.اچ370 و ام.اچ17 تاکنون پایان نیافته است و به طور دوره ای در رسانه های بین المللی انعکاس می یابد.
 
پرواز ام.اچ370 این شرکت ماه مارس سال 2014 در مسیر کوالالامپور به پکن به همراه 239 سرنشین از جمله دو جوان ایرانی ناپدید شد و به رغم تلاش های بین المللی برای یافتن این هواپیما تاکنون اثری از آن به دست نیامده است.
 
پرواز ام.اچ17 نیز که سال 2014 در مسیر آمستردام هلند به کوالالامپور پرواز می کرد در مرز اوکراین هدف موشک قرار گرفت و 298 سرنشین آن جان باختند.
 
تاکنون عامل پرتاب این موشک مشخص نشده است، اما اوکراین و کشورهای غربی جدایی طلبان حامی روسیه را مقصر می دانند و مسکو دولت اوکراین مقصر این سقوط قبمداد می کند.




منبع: ایرنا